دکتر ولایتی: برای فاصله گرفتن از مدرک گرایی  واحدهایی باید ارائه شود که اقبال بیشتری به آنها وجود دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مدرک گرایی را به ضرر سیستم آموزشی، ملت و استادان دانست و گفت: برای فاصله گرفتن از مدرک گرایی باید در رشته هایی سرمایه گذاری شود که داوطلب در آنها وجود داشته باشد و واحدهایی باید ارائه شود که اقبال بیشتری به آنها وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در نشست تخصصی 'بررسی جایگاه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی غیر دولتی در پیشبرد سند چشم انداز ایران در افق 1404' در مشهد افزود: طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم جایگاه ویژه ای داشت و دستاوردهای بسیار برای مردم به ارمغان آورد اما باید بودجه بیشتر برای آن اختصاص می یافت.
وی اظهار کرد: در صورتی که ساماندهی خوبی در کشور ایجاد شود، این ظرفیت وجود دارد که ایران مرکز درمان کل منطقه قرار گیرد چرا که کشورهای اطراف ایران در حوزه پزشکی نواقص بسیار دارند.
وی با اشاره به توان بسیار پزشکی در ایران گفت: هم اکنون افراد بسیاری از کشورهای مختلف برای درمان به جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنند چرا که علاوه بر هزینه های کمتر درمان، استانداردهای قابل قبول در سیستم درمانی کشور حاکم است.
دکتر ولایتی افزود: با توجه به فعالیت 30 دانشگاه غیردولتی در خراسان رضوی می توان طرح آزمایشی را با محوریت حوزه های پزشکی در این استان اجرا کرد و آن را الگویی برای دیگر استانها قرار داد.
وی اظهار کرد: سرنوشت آموزش عالی در کشور به وضعیت علمی کشور بستگی دارد و باید طوری رفتار کنیم که ارزش مدارک دانشگاهی تنزل نیابد.
وی مدرک گرایی را به ضرر سیستم آموزشی، ملت و استادان دانست و گفت: برای فاصله گرفتن از مدرک گرایی باید در رشته هایی سرمایه گذاری شود که داوطلب در آنها وجود داشته باشد و واحدهایی باید ارائه شود که اقبال بیشتری به آنها وجود دارد.
ولایتی ادامه داد: دانشگاههای مهم جهان مانند هاروارد، اکسفورد و استنفورد دولتی نیستند اما موفقیت های بسیار کسب کرده اند و صاحب نام شده اند و در ایران نیز در کنار دانشگاه های دولتی، دانشگاههای غیر انتفاعی و غیر دولتی خوبی داریم که می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد تا در کنار نام آوران دانشگاهی جهان قرار گیرند.
وی گفت: در صورتی که همکاری و هماهنگی با دیگر کشورها به خوبی انجام شود، همانند کاری که موسسه آموزشی جامعه المصطفی در زمینه پذیرش طلبه های خارجی انجام داده است، دانشجویان خارجی نیز مشتاق ادامه تحصیل در رشته های پزشکی ایران می شوند.
به گزارش ایرنا ، وی با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزود: این دانشگاه متعلق به افراد خاصی نیست بلکه متعلق به نظام و مردم است و در هر شهری که تاسیس شده مردم آن شهر به کمک آمده اند و دولت نیز هر جا توانسته امکانات خود را در اختیار این دانشگاه گذاشته است.
در همایش مزبور مدیران و مسئولان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی خراسان رضوی حضور داشتند.
استان خراسان رضوی 30 دانشگاه و موسسه آموزشی غیردولتی دارد که 22 مرکز آن در مشهد واقع است.

کد خبر: 829089

وب گردی

وب گردی