آذری: بیش از  هفت هزار فایل به جشنواره کتاب های صوتی ارسال شده است

دبیر چهارمین جشنواره «تولید کتاب های صوتی» با بیان اینکه تاکنون بالغ بر هفت هزار فایل برای جشنواره ارسال شده است ، گفت: فایل های صوتی برگزیده این جشنواره به مراکز ویژه نابینایان ارسال می شود.

حسن آذری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز اظهار کرد: موسساتی که در زمینه تولید کتاب های صوتی برای نابینایان فعالیت رسمی دارند می توانند با هماهنگی با مراکز فرهنگی منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس به این فایل ها دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به هزینه ‏بالای تولید و چاپ کتاب‏ های بریل برای نابینایان و حجیم بودن آن‌ها، امکان تبدیل بسیاری از کتاب‏ های چاپ‏ شده وجود ندارد. بنابراین در این دوره از جشنواره شرایطی فراهم شده است تا علاقه ‏مندان بتوانند با نیت خیرخواهانه و عمل نوع‏ دوستانه خود در تولید کتاب‏ های صوتی مشارکت کنند.

دبیر چهارمین جشنواره تولید کتاب های صوتی ویژه نابینایان، افزود: بخش اصلی تارنمای جشنواره شامل تولید اثر از میان کتاب‏‌های معرفی شده و بخش جنبی آن، گردآوری افسانه‏ ها و متل‏ ها با گویش ‏ها و لهجه‌های محلی را شامل می‏ شود. قصص قرآنی و دینی و همچنین بخش ویژه برای تولید کتاب صوتی به صورت گروهی و خانوادگی، از دیگر بخش ‏های تفکیک‏ شده در این سایت است.

آذری بیان کرد: کتاب‏خانه فردوس پس از گردآوری فایل‏‌های ارسال شده به جشنواره و انجام خدمات فنی لازم بر روی آنها، آثار نهایی و کامل را برای بهره‏ برداری در اختیار مراکز ویژه نابینایان در سراسر کشور قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بخش مسابقه و رقابتی این دوره از جشنواره، گفت: اگرچه داوطلبان با رویکرد معنوی و خیرخواهی و نوع‏ دوستی در این جشنواره مشارکت خواهند داشت اما، پس از انتخاب آثار برگزیده توسط هیات داوران لوح و جوایز ارزنده‏ ای به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیر کتابخانه فردوس با بیان اینکه انتشار فایل های صوتی تنها برای افراد نابینا امکان پذیر است تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره برای انتشار و استفاده عموم شهروندان از فایل های صوتی با کیفیت در قالب کتاب صوتی هماهنگی های لازم را باید با مسئولان انتشارات انجام دهد تا با مجوز این فایل ها در قالب کتابهای صوتی مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

چهارمین جشنواره تولید کتاب‏‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‏خوانی در فرهنگسرای فردوس از اوایل امسال آغاز به کار کرده است.

چهارمین دوره این جشنواره در بخش‌های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب‌های معرفی شده)، بخش جنبی (جمع آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش قصه‌گویی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) برگزار می‏ شود.

502

کد خبر: 829162

وب گردی

وب گردی