پرسپولیس 2 - الاهلی عربستان 2/ برانکو ستاره همیشگی پرسپولیس

پرسپولیس موفق شد با تغییرات فوق العاده برانکو ایوانکوویچ بازی باخته را به تساوی بکشاند و یک شب فوق العاده را ترتیب دهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم‌های پرسپولیس و الاهلی در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:30 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی 2 - 2 به پایان رسید. برای تیم میهمان در این مسابقه عمر السوما در دقیقه 3 و لئوناردو 58 موفق به گلزنی شدند و گل‌های پرسپولیس را نیز شجاع‌خلیل‌زاده در دقیقه 72 و گادوین منشا در دقیقه 85 وارد دروازه الاهلی کردند.

* ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی/ سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

* ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، موتاز هوساوی، محمد الفتیل، سعید المولد، شیفو، کلود امیر، تیسیر الجسام، لئوناردو، حسین المقوی، صالح جمان العمری و عمر السوما/ سرمربی: سرگی ربروف

* داوران: ادهم مخادمه

* استادیوم: سلطان قابوس عمان / تماشاگر: حدود 4 هزار نفر

** گل:

عمر سوما

شوت مهاجم الاهلی از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص بیرانوند، فرصت استفاده از ریباند را برای سوما قرار داد تا او دروازه این تیم را باز کند.

لئوناردو دسوزا

در میان حملات پردامنه پرسپولیس این الاهلی بود که بار دیگر موفق شد از تزلزل خط دفاعی سود برده و توسط دسوزا به گل دوم دست یابد.

شجاع خلیل زاده

روی ارسال ضربه ایستگاهی توسط رسن و اثر علیپور روی آن، شجاع خلیل زاده در بهترین موقعیت از شش قدم دروازه الاهلی را باز کرد.

گادوین منشا

حرکت از سمت راست و پاس تک ضرب اینبار هم علیپور منشا را در موقعیت گلزنی از پشت محوطه جریمه قرار داد تا ضربه زمینی این بازیکن راهی دروازه شود.

* کارت زرد: صالح جمان العمری (41)

* کارت قرمز: ............ .

* تعویض ها:

مهدی طارمی در دقیقه 64 جای خود را به گادوین منشا داد.

لئوناردو در دقیقه 65 جای خود را به مغرشی داد.

فرشاد احمدزاده در دقیقه 67 جای خود را به کمال الدین کامیابی نیا داد.

محسن مسلمان در دقیقه 68 جای خود را به بشار رسن داد.

المقوی در دقیقه 75 جای خود را به المعاشر داد.

عمر السوما در دقیه 85 جای خود را به الشماری داد.

* نتایج بازی یک هشتم نهایی:

پرسپولیس: رفت:پرسپولیس صفر- لخویا صفر، برگشت: لخویا صفر- پرسپولیس یک.

الاهلی: رفت: الاهلی عربستان یک- الاهلی امارات یک، الاهلی امارات یک- الاهلی عربستان ۳.

* نحوه صعود به مرحله حذفی:

پرسپولیس: در گروه D با ۹ امتیاز دوم شد.

الاهلی: در گروه C با ۱۱ امتیاز دوم شد.

* نحوه عملکرد در این فصل:

پرسپولیس: مساوی، برد، برد، برد

الاهلی: برد، باخت(دو هفته از لیگ عربستان برگزار شده)

* آخرین بازی:

پرسپولیس یک- سیاه جامگان یک

الاهلی ۴- الفتح صفر

* جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی صدرنشین لیگ برتر ایران

الاهلی با ۳ امتیاز از دو بازی در رده پنجم لیگ عربستان

* رتبه فصل گذشته:

پرسپولیس: قهرمان لیگ ایران

الاهلی: نایب قهرمان لیگ عربستان

* شرح بازی:

دقیقه 3: شوت صالح عجمان از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با دفع ناقص بیرانوند همراه بود و السوما از میان غفلت مدافعان نماینده کشورمان توپ برگشتی را در درون دروازه سرخشوان جای داد.

دقیقه ۶:وحید امیری روی دفع ناقص بازیکنان الاهلی صاحب موقعیت خوبی شد اما پاس او را بازیکنان الاهلی به خوبی دور کردند.

دقیقه ۸ : ضربه سر محمد انصاری به فرشاد احمدزاده رسید اما این بازیکن نتوانست از این توپ استفاده کرده و توپ به اوت رفت.

دقیقه 9: حرکت مهدی طارمی در محوطه جریمه با شارژ مدافع الاهلی می‌توانست یک ضربه پنالتی نصیب پرسپولیس کند که داور از آن عبور کرد.

دقیقه 16: شوت محسن مسلمان با پای چپ و از پشت محوطه جریمه به صورت زمینی از کنار دروازه عبور کرد تا همچنان پرسپولیس در ایجاد موقعیت روی دروازه حریف ناکام بماند.

دقیقه 17: پاس عالی امیری از جناح چپ در درون محوطه جریمه الاهلی به علیپور رسید اما ضربه این بازیکن به زیر توپ زده شد تا این حمله هم حاصلی برای سرخپوشان نداشته باشد.

دقیقه ۱۹ : حرکت تکنیکی لئوناردو شجاع خلیل زاده را از بازی خارج میکنه ، اشتباه مدافعان پرسپولیس در دفع توپ فرصت را در اختیار بازیکن خطرناک الاهلی سوما قرار میده که با یک ضربه نوک پا ضربه ای را روانه دروازه پرسپولیس کند که به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: پاس خوب طارمی به وحید امیری رسید اما پاس این بازیکن توسط بازیکنان الاهلی قطع شد.

دقیقه ۲۷: سانتر محسن مسلمان روی دروازه الاهلی توسط مدافع این تیم در حالی دور شد که به نظر می‌رسید روی مهدی طارمی خطایی صورت گرفته است.

دقیقه 35: دفع ناقض بیرانوند این بار توپ را در پشت محوطه جریمه جلوی پای موهاوی انداخت اما ضربه محکم این بازیکن در چارچوب دروازه سرخپوشان نبود و در حالت خطرناک به اوت رفت.

دقیقه 47: ارسال بلند اوت توسط وحید امیری با ضربه سر دیدنی مهدی طارمی تنها با واکنش دروازه‌بان الاهلی سرخ‌ها را ناکام گذاشت تا یک کرنر با مشت او همراه شود.

دقیقه 49: ارسال کرنر توسط محسن مسلمان با برخورد ناقص توپ به پای علیپور در شش قدم می‌توانست دروازه الاهلی را باز کند که در ادامه توسط مدافعان سفیدپوش این موقعیت دور شد.

دقیقه ۶۱ : بازیکنان الاهلی ضد حمله خطرناکی را روی دروازه تیم پرسپولیس انجام دادند اما ضربه بازیکن برزیلی الاهلی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 63: پرسپولیس می توانست روی حرکت فرشاد احمدزاده درون محوطه جریمه به یک ضربه پنالتی دست یابد که داور باز اعتقادی به این اتفاق نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 64: روی ضدحمله، الاهلی با همکاری سه بازیکن خود درون هجده قدم به بهترین موقعیت برای گل سوم رسید که دسوزا از روی خط شش قدم و دروازه خالی ضربه اش را به آسمان زد.

دقیقه 72: ارسال درون محوطه جریمه برای علی علیپور فرصت فوق العاده‌ای را نصیب این مهاجم کرد که ضربه اش به سادگی در اختیار دروازه بان الاهلی قرار گرفت.

دقیقه 74: ارسال کرنر برای پرسپولیس یک موقعیت فوق العاده نصیب این تیم کرد که در رفت و برگشت عجیب توپ در شش قدم، ضربه محکم محکم محمد انصاری با کمترین اختلاف راهی اوت شد تا آه از نهاد پرسپولیسی ها بلند شود.

* بازی از نگاه سکوها:

* حسین ماهینی در این دیدار به پست مدافع چپ بازگشته و بازوبند کاپیتانی را در غیاب سیدجلال حسینی در اختیار گرفته است.

* نکته عجیب و البته قابل پیش بینی ترکیب پرسپولیس حضور محسن ربیع خواه و نیمکت نشینی کمال کامیابی نیا شده است.

* شجاع خلیل زاده، خرید جدید پرسپولیس تنها بازیکنی است که از جمع بازیکنان جدید در ترکیب اصلی حاضر شده است.

* حضور 150 هوادار ایرانی با حضور روی سکوهای استادیوم سلطان قابوس به حمایت پرسپولیس می‌پردازند.

* بازنده بزرگ: محمد العویس

*مرد میدان: شجاع خلیل زاده

601

کد خبر: 829221

وب گردی

وب گردی