سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی: مسابقه نور در توسعه علمی دانش‌آموزان موثر است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ، قطعا در توسعه علمی کشور و آشنایی دانش‌آموزان با جایزه مصطفی(ص) مفید و موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز میرحمایت میرزاده، با بیان اهمیت مسائل علمی و فناوری در پیشرفت جامعه بشریت و افزایش رفاه در زندگی مردم گفت: جای جایزه مصطفی(ص) در عرصه علمی جهان اسلام خالی بود و برگزاری آن، اقدام شایسته و به جایی است که اگر به طور مناسب انجام شود، ثمرات قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
نماینده مرم اردبیل در مجلس ادامه داد: شاید بتوان این جایزه را، با توجه به اینکه برای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام برگزار می‌شود؛ نوبل اسلامی نام برد اما شاید برای جلوگیری از شکاف علمی بهتر است حالت جامع داشته و شامل دانشمندان جهان شود و صرفا مختص جهان اسلام نباشد تا بتوان اسلام را در سایر کشورها هم نفوذ داد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در کشور نسبت به گذشته قدم‌های بزرگی در حوزه علمی و توسعه فناوری برداشته شده شکی نیست اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم به طوری که پیشرفت حوزه فناوری فقط در حرف و انجام آزمایش در آزمایشگاه‌ها نباشد بلکه در افزایش کیفی زندگی مردم محسوس باشد.
وی با اشاره به اینکه موازی کاری و وجود متولیان متعدد در اداره کشور خسران ایجاد می‌کند، تاکید کرد: اداره این جایزه و تامین منابع مالی آن بهتر است یک متولی داشته باشد تا در روند اجرای آن با مشکلی برخورد نکنیم، چرا که چند متولی داشتن به اصل قضیه آسیب وارد خواهد کرد.
میرزاده با اشاره به اینکه در کشور ما پژوهش‌سراهای دانش آموزی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: فعالیت در این پژوهش‌‌سراها و برگزاری مسابقاتی امثال مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ، قطعا در توسعه علمی کشور و آشنایی دانش‌آموزان با جایزه مصطفی(ص) مفید و موثر خواهد بود.
گفتنی است اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ،‌ در روز 10 شهریورماه همزمان با عید سعید قربان با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و مدیریتی کشور و با تقدیر از 100 اثر برگزیده برگزار می‌شود.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 829416

وب گردی

وب گردی