سخنگوی دولت فقط سخنگو خواهد بود/به دنبال ایجاد تشکیلات جدید در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری نیستیم

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که سخنگوی دولت فقط سخنگو خواهد بود، گفت:نظر رییس جمهوری این است که اطلاع رسانی در دولت ساماندهی بیشتری یابد و مسئول مستقیمی برای این پست انتخاب شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درمورد انتصاب سخنگوی دولت دوازدهم و این که آیا محمد باقر نوبخت باردیگر سخنگوی دولت می شود، اظهار کرد: موضوع سخنگوی دولت بستگی به آقای نوبخت دارد.

وی افزود: نظر رییس جمهوری درباره سخنگوی دولت دوازدهم بر این است که وضعیت اطلاع رسانی ساماندهی بیشتری شود و مسئول مستقیم برای این پست انتخاب شود که فردی خاص و دارای وقت موسعی باشد تا فقط کار سخنگویی انجام دهد.

وی ادامه داد: یعنی مردم و افکار عمومی نه فقط هفته ای یک بار بلکه بیشتر از آن از اقدامات دولت دوازدهم مطلع شوند که یک گروه درحال مطالعه درباره این موضوع هستند.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره ایجاد معاونت جداگانه ای برای سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: من نمی دانم چه کسی در این باره صحبت کرده است، اما چنین معاونتی با عنوان معاون اطلاع رسانی رییس جمهوری وجود ندارد.

واعظی یادآور شد: نظر رییس جمهوری این است که در دولت دوازدهم وضعیت اطلاع رسانی ساماندهی بیشتری شود و مسئول مستقیمی برای آن انتخاب خواهد شد که وقت موسعی و عمیق تری بگذارد تا ارتباط بیشتری با روابط عمومی ها داشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه گفته شده درباره یک مسئول است، ممکن این مسئول مشاور، دستیار و معاون باشد و تصمیم در این زمینه در اختیار رییس جمهوری است.

*به دنیال ایجاد مجموعه ای جدید در معاونت اقتصادی نیستیم

رییس دفتر رییس جموری همچنین درباره ساختار معاونت اقتصادی در ریاست جمهوری و پاسخگویی وزیران به این معاونت اظهارکرد: طبیعی است که وزیران و مسئولان باید با رییس جمهوری کار کنند و در آن تردیدی نیست و معمولا در دولت برای هماهنگی، سازوکارهای مختلفی داریم که این سازوکارها برای این است که موضوعی پخته شود.

واعظی ادامه داد: یعنی موضوعی که در ستاد اجرایی رییس جمهوری مطرح شده و دکتر نیلی هم مسئولیت آن را برعهده دارند، لازم است قبل از این که موضوعی در جلسه ای با حضور رییس جمهوری مطرح شود، گروهی آن موضوع را مطرح و بررسی کنند.

وی تصریح کرد: در این گروه از وزرا، مسئولان و دیگر کارشناسان حضور دارند و به هیچ عنوان این موضوع که کسی موظف به پاسخگویی به فردی باشد، مطرح نیست. در دولت تیمی و مجموعه ای فعالیت ها را دنبال می کنند و بالاخره همه هم سطح هستند و کسی بر دیگری برتری ندارد و لذا بیشتر صمیمت و همکاری است.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین گفت: دیده ایم که بارها و بارها یک وزیر جلسه ای تشکیل می دهد و پنج وزیر دیگر در اتاق وی حضور می یابند و هفته بعد یکی دیگر از وزیران شرکت کننده در این جلسه، جلسه ای دیگر می گذارد و دیگران در این جلسه شرکت می کنند که نشان می دهد همه وزیران و اعضای دولت با هم برابر هستند و کسی به دیگری دستور نمی دهد. در این مورد اسم هماهنگی در کارها با معنی تر است.

واعظی خاطرنشان کرد: من فکر می کنم یک برداشت نادرست منتقل شده است، وقتی می گویند معاونت، مردم فکر می کنند معاونت مانند معاونت رییس جمهوری در امور محیط زیست است که یک سازمان برنامه دارد، اما نظر رییس جمهوری درباره این معاونت این نیست که ما تشکیلات جدیدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آقای رییس جمهوری می تواند براساس قانون برای امور خود معاونت های مختلفی داشته باشد و اگر یادتان باشد مرحوم نوربخش هم معاون اقتصادی دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. این بستگی به شخص رییس جمهوری دارد که در چه مقطعی می خواهد به چه موضوعاتی بیشتر بها دهد و آنچه باید دانست این است که به هیچ وجه قرار نیست تشکیلات و نیروی جدیدی داده شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: برنامه این است که معاونت اقتصادی در ریاست جمهوری از اقتصاددان های کشور و مجموعه دولت که قرار است کار اقتصادی انجام دهند، مشورت بگیرد و برنامه ها را پس از بررسی به رییس جمهوری بدهند. پس بنا بر توسعه و گسترده تر کردن فعالیت ها نداریم بلکه برعکس، ما در مجموعه نهاد ریاست جمهوری به دنبال چابک و جمع و جور کردن هستیم.

واعظی همچنین در پاسخ به این سوال که صحبت هایی درباره انتصاب محسن مهرعلیزاده به عنوان معاون اجرایی رییس جمهوری شده است آیا این خبر صحت دارد، گفت: هنوز در دولت بحثی درباره معاون اجرایی رییس جمهوری نشده است و معاون امور مجلس رییس جمهوری نیز کار خود را انجام می دهد و یکی از گزینه های جدی معاونت امور مجلس، آقای حسینعلی امیری است.

301

کد خبر: 829460

وب گردی

وب گردی