تصویب سیاست دو فرزندی در چین

با لغو سیاست تک فرزندی در چین که نزدیک به چهار دهه اجرا شده بود، بر شمار خانوارهایی که فرزند دوم می خواهند، افزوده شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، آمارها نشان می دهد که نرخ زاد و ولد در چین، پرجمعیت ترین کشور جهان به سرعت در حال افزایش است.


کمیسیون تنظیم خانواده چین روز چهارشنبه در تارنمای خود آورده است که در سال گذشته میلادی 18 میلیون و 500 هزار نوزاد متولد شده اند که در مقایسه با سال 2015 میلادی 2 میلیون کودک بیشتر بوده است.
این کمیسیون تاثیر لغو سیاست تک فرزندی را فزاینده توصیف کرده و افزوده است که در سال های پیش رو شمار بیشتری از کودکان متولد خواهند شد.
دولت چین از اوایل سال گذشته میلادی (2016) سیاست دو فرزندی را به تصوب رساند.
از سال 2000 میلادی نرخ زاد و ولد در چین بین یک ممیز 5 تا یک ممیز شش بود اما حالا به بالاتر از یک ممیز هفت رسیده است.
این کمیسیون می افزاید که نرخ مرگ و میر نوزادان در سال 2015 میلادی 201 کودک در هر یک میلیون مورد بارداری بود که در سال 2016 میلادی به 199 مورد کاهش یافت.
آمارها همچنین نشان می دهد که بیمارستان ها و کلینیک ها در سراسر چین در سال گذشته میلادی هشت میلیارد خدمات به خانوارهایی ارائه کرده اند که فرزند دوم می خواسته اند که این رقم هم سه ممیز یک درصد بیش از سال 2015 میلادی بوده است.
هزینه بهداشتی در سال گذشته میلادی در چین به 691 میلیارد دلار رسید که معادل شش ممیز 2 درصد از کل رشد تولید ناخالص داخلی بوده که از شش درصد سال 2015 فراتر رفته است.

705

کد خبر: 829497

وب گردی

وب گردی