شهادت دستکم 35 غیرنظامی در حمله هوایی عربستان به یک هتل در صنعا

در حمله رژیم سعودی به یک هتل در یمن، بیش از 30 نفر کشته شدند. تنها در شش ماه نخست سال 2017، بیش از 5 هزار نفر در حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد در حمله هوایی امروز (چهارشنبه) به یک هتل کوچک در شمال صنعا، پایتخت یمن دستکم 35 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

بر این اساس، تلویزیون الجزیره گزارش داد در این حمله که در منطقه "ارهاب" رخ داد ده‌ها انسان بی‌گناه کشته و زخمی شدند.

با این وجود، سخنگوی ائتلاف (متجاوزان به یمن) به رهبری رژیم سعودی در این باره سکوت کرده است. شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به جنبش انصار الله یمن از شهادت بیش از 30 تن در حمله به این هتل خبر داد.

پیش‌تر اوایل ماه میلادی جاری، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل متحد با محکوم کردن حملات هوایی عربستان به مناطق مسکونی یمن، جنایات این رژیم علیه غیرنظامیان را شرم‌آور خوانده بود.

با این وجود، ریاض کشتار غیرنظامیان را انکار می‌کند. براساس گزارش سازمان ملل، تنها در شش ماه نخست سال میلادی 2017، در مجموع 5 هزار و 676 نفر در حملات هوایی ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده‌اند. از زمان تجاوز رژیم سعودی به یمن در مارس 2015، بیش از 10 هزار نفر به طور مستقیم در حملات هوایی این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر: 829508

وب گردی

وب گردی