همکاری عربستان و عراق پس از 27 سال

عربستان بعد از 27 سال تلاش می کند تا همکاری تجاری و اقتصادی میان ریاض و بغداد را احیا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «الجزیره» آل سعود در تلاش است تا همکاری تجاری و اقتصادی میان ریاض و بغداد که بعد از حمله صدام حسین به کویت به حالت تعلیق در آمده بود را مجددا احیا کند.

وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان در سفری که به بغداد پایتخت عراق داشت اعلام کرد: ریاض تمایل دارد تا روندهای گذشته با عراق را اصلاح کرده و افق های جدیدی در عرصه اقتصادی، کشاورزی، سرمایه گذاری و پتروشیمی میان ریاض و بغداد بگشاید.

در همین زمینه «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق دو هفته قبل به ریاض سفر کرده و با محمد بن سلمان ولیعهد و «خالد الفالح» وزیر نفت سعودی دیدار کرد.

در این دیدار وزیر نفت عربستان عنوان کرد که در آینده ای نزدیک شاهد همکاری و مبادله متقابل میان دو کشور خواهیم بود که منفعت دو کشور را تأمین خواهد کرد.

عربستان بعد از غلبه بغداد بر داعش و به دلیل ترس از عینیت یافتن محور مقاومت از تهران به دنبال جدا کردن عراق از ایران است. ریاض در زمان اوج فعالیت های داعش در عراق توطئه های مختلفی را در عراق پیاده سازی کرد اما بعد از شکست توطئه ها به دنبال اجرایی کردن راهبردهای خصمانه خود علیه بغداد از مسیر دیپلماتیک است.

804

کد خبر: 829509

وب گردی

وب گردی