پیوند آسمانی بهترین بندگان خدا

اولین روز ماه ذی‌الحجه سالروز ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام است. ازدواج حضرت علی با حضرت فاطمه به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می‌کردند. در این پیوند پرمیمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز : فاطمه زهرا(س) از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف‌ترین خانواده‌های قریشی بودند از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می‌برد و به عالی‌ترین کمالات انسانی آراسته بود.
پیش از حضرت علی (ع) افرادی مانند ابوبکر و عمر آمادگی خود را برای ازدواج با دختر پیامبر(ص) اعلام کرده بودند و هر دو از پیامبر (ص) پاسخ شنیده بودند که درباره ازدواج زهرا (س) منتظر وحی است هنگامی که حضرت علی (ع) برای خواستگاری فاطمه (س) رفت سلام کرد و در حضور رسول خدا (ص) نشست چشمان خود را بر زمین دوخت. پیامبر که از روحیات او با خبر بود سکوت را شکست و فرمود: می‌بینم برای حاجتی اینجا آمده‌ای، خواسته‌ات را بر زبان آور که خواسته‌ات پیش من پذیرفته است.
حضرت علی (ع) با سخنان شیرین خواسته‌اش را چنین بازگو کرد: ای رسول خدا از کودکی من را با اخلاق و منش خود بزرگ کرده اید اکنون که بزرگ شده‌ام دوست دارم خانه و همسری داشته باشم تا در سایه انس با او، آرامش یابم آمده‌ام تا دخترتان فاطمه را از شما خواستگاری کنم آیا مرا می‌پذیرید؟ چهره پیامبر چون گل شکفته شد ولی جواب قطعی را برعهده حضرت فاطمه (س) گذاشت. پیامبر گرامی به ساده‌ترین شیوه ازدواج دخترش را انجام داد.
اگر خواهان سعادتیم و پیرو راستین اسلام، بایستی تا مرز توان تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد و ساده زیستی در تمام شیوه زندگی جامعه راه یابد وگرنه قید و بندهای اجتماعی در امور ازدواج که نشات گرفته از فرهنگ غیراسلامی و یا ساخته و پرداخته ذهن‌های مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر سنگین‌تر می‌شود تا جایی که حیات جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند و بر فساد و نا به سامانی‌های روانی و مشکلات اخلاقی می‌افزاید.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 829525

وب گردی

وب گردی