توضیحات مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد پیرامون چرایی طولانی شدن آتش سوزی در منطقه «کوه خامی»

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت طولانی شدن آتش سوزی در منطقه «کوه خامی»گفت: آتش سوزی به این دلیل طولانی شده است که شرایط منطقه صعب‌العبور، کوهستانی و صخره‌ای با شیب بالای 70 درصد است.

سید اسدالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون آخرین اطلاعات آتش سوزی در "کوه خامی" گفت: بالگرد آب‌پاش ها منطقه را صبح امروز ترک کردند زیرا حضورشان در منطقه احساس نمی‌شد و آن کارایی لازم را نداشتند، از آنجایی که آب از ارتفاع بالا پاشیده می شد متاسفانه پخش می‌شد و به سطح آتش نمی‌‌رسید.

وی گفت: خوشبختانه در چند نقطه مردم و پرسنل محیط زیست و منابع طبیعی جلوی آتش را می‌گیرند و انشالله امیدواریم تا پایان امروز بتوانیم این آتش را مهار کنیم؛ البته فرمانداران محترم همه همکاری‌های لازم را انجام دادند از جمله فرماندار شهرستان گچساران در جریان کامل امور بودند.

سید اسدالله هاشمی در خصوص علت طولانی شدن آتش سوزی ادامه داد: آتش سوزی به این دلیل طولانی شده است که شرایط منطقه صعب‌العبور، کوهستانی و صخره‌ای با شیب بالای 70 درصد است. عملاً امکان کاربرد نیرو وجود ندارد و دیگر در مراحل و شکاف‌هایی در آتش سوزی ورود، حضور و تردد نیرو امکان پذیر نیست؛ اما مسیر را طوری می‌بندیم که به قسمت‌های دیگر گسترش پیدا نکند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: بافت منطقه، بافت صخره‌ای و بافتی نیست که ما بتوانیم به راحتی عمل کنیم و یا حرکت کنیم و متاسفانه دمای هوا هم در آن منطقه بسیار بالا است و جز مناطق گرمسیری است. به هر حال ما امیدواریم انشالله امروز این آتش‌سوزی تمام شود.

وی در پایان در خصوص میزان خسارت وارده گفت: هنوز ما برآوردهای لازم را انجام ندادیم و درگیر احتراق هستیم انشالله در اولین فرصت ما آن را هم اعلام می‌کنیم.

هاشمی تاکید کرد: آتش‌سوزی در همان منطقه و به جاهای دیگر سرایت نکرده است.

گقتنی است برخورد صاعقه در روز جمعه 27 مرداد، موجب آتش سوزی در مراتع و جنگلهای کوه خامی شد.

کوه 3 هزار متری خامی بین شهرستان گچساران و شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد .

902/900

کد خبر: 829571

وب گردی

وب گردی