اختلاف 14 درصدی مرکل با رقبا

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سطح حمایت از احزاب محافظه‌کار آنگلا مرکل نسبت به حزب رقیب آن، اختلافی 14 درصدی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی جدید که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد یک ماه پیش از برگزاری انتخابات آلمان، احزاب محافظه کار «دموکرات‌های مسیحی» و «اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن» متعلق به آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – با اختلاف 14 درصدی، نسبت به حزب رقیب سوسیال دموکرات، پیشتاز است.

بر اساس نتایج نظرسنجی فورسا، احزاب «دموکرات‌های مسیحی» و «اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن» می‌توانند در انتخابات آتی آلمان 38 درصد آرا را به خود اختصاص دهند. با این حال، تخمین زده شده است حزب رقیب آن‌ها، 24 درصد آرا را به خود جلب خواهد کرد.

حمایت مردمی از احزاب محافظه‌کار مرکل ظرف هفته گذشته 1 درصد کاهش یافته است و سطح حمایت از حزب سوسیال دموکرات، 1 درصد افزایش پیدا کرده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حزب آلترناتیو برای آلمان – که مخالف اتحادیه اروپا است – و حزب چپ آلمان هر دو 9 درصد آرا را در انتخابات آینده این کشور کسب خواهند کرد.

همچنین تخمین زده می‌شود حزب دموکراتیک آزاد آلمان 8 درصد از آرا را به خود جلب کند. این در حالی است که حزب سبزهای آلمان ممکن است 7 درصد از کل آرای انتخاباتی را دریافت کند.

این نظرسنجی در بازه زمانی 14 تا 18 اوت برگزار شد. در این نظرسنجی 2501 شهروند بزرگسال آلمانی شرکت کردند.

قرار است انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ 24 سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 829597

وب گردی

وب گردی