سینمای ایران در موزه فیلم چین

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر تلویزیون، فیلم و انتشارات چین، در مراسمی که با حضور تعدادی از شخصیت‌های  فرهنگی و هنری چین برگزار شد، هفته فیلم ایران را در موزه فیلم چین افتتاح کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان که به دعوت وزیر فرهنگ چین و به منظور شرکت در برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن 2017 به این کشور سفر کرده است، در موزه فیلم چین حاضر و در بدو ورود کتاب یادبود این موزه را امضا کرد.

وی سپس همراه با معاون وزیر تلویزیون، فیلم و انتشارات چین، با شرکت در مراسم ویژه‌ای، هفته فیلم ایران در چین را افتتاح کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش فیلم‌های سینمایی در ایجاد روابط و صمیمیت میان ملت‌ها گفت: بی‌تردید فیلم‌های سینمایی می‌توانند در ارتقای سطح آگاهی‌ها و شناخت دقیق‌تر کشورها از ظرفیت‌های فرهنگی هم مؤثر باشند؛ به ویژه اگر این کشورها همانند ایران و چین، متعلق به یک سابقه فرهنگی و تمدنی غنی باشند.

وی افزود: سینمای ایران با دوری از خشونت یا برخی موضوعات غیرمتعارف به عنوان سینمایی معناگرا و انسان‌دوست مطرح است و در این زمینه نقش بسیار مهمی را در ایجاد ارتباطات وسیع و عمیق می‌تواند ایفای نقش کند.

ابراهیمی‌ترکمان در پایان ابراز امیدواری کرد که در زمینه سینما، شاهد توسعه همکاری‌های گسترده‌تر فرهنگی و هنری بین ایران و چین باشیم.

علی‌اصغر خاجی، سفیر و محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی کشورمان در چین، حجت‌الاسلام احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت، پاک‌دامن، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و تعدادی از فعالان فرهنگی ایرانی و چینی و نمایندگان سیاسی برخی از کشورها، از حاضران در مراسم افتتاحیه هفته فیلم ایران در چین، بودند.

501

کد خبر: 829598

وب گردی

وب گردی