شهرهای هوشمند ایتالیا، دره سیلیکون را خجالت زده کرد

مبتکران و نوآوران به دنبال کشف روش های جدیدی برای تبدیل دنیا به دنیایی هوشمندتر هستند. درهمین راستا Puliafito گزارشگرشبکه " cnet" در سفرجاده ای تابستانی سال 2017 خود، در سری برنامه های "هوشمندترین وسایل" به بررسی این موضوع می پردازد .

کاتانیا، یکی از شهرهای ناحیه سیسیل در کشور ایتالیاست که تاریخ آن به حدود 2800 سال پیش، زمان استقرار یونانی ها در آنجا برمی گردد. امروزه کاتانیا داری جمعیت 313,000 نفرهمراه با شرکت های صنعتی، شیمیایی و تولیدی مانند داروسازی Etna Biotech است.

من بیش از 6,568 مایل از قلب تحول تکنولوژی در دره سیلیکون، منطقه‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومهٔ سانتا کلارای کالیفرنیا_ایالات متحده آمریکا_به سیسیل، بزرگ‌ ترین جزیره ایتالیا_مکانی که به من وعده ی طعم آینده داده شده بود_ پرواز کردم. به طور خاص اینجا هستم تا نگاهی اجمالی به این موضوع که یک شهر در آینده چگونه خواهد بود، بیندازم.

پیش تر من با متخصصانی در لندن، سَن دیـِگو، لوییویل (کنتاکی) که مشغول کار روی پروژه های شهرهای هوشمند بودند، صحبت کردم. سیسیل در حال تلاش برای تبدیل شدن به مکانی مناسب و خانه ای برای شهرهای هوشمند واقعی جهان است، مکانی که مجهز به سیستم هشدار متصل به اداره بهداشت است و هنگامی که مخازن زباله عمومی پر می شوند، سیستم هشدار می دهد و اینگونه خیابان های خود را پاکیزه نگه می دارد. جایی که افراد می توانند قبل از رسیدن به محل کار خود درب را باز و کامپیوتر خود را روشن کنند. افراد همچنین می توانند تنها با اشاره ای کوچک، اطلاعاتی کامل در مورد تاریخ غنی ساختمانی در قرون وسطی کسب کنند. و جایی که تلفن همراه می تواند تنها با یک دکمه شما را پیدا، محافظت و به پارکینگ هدایت کند.

Puliafito، 51 ساله، این تلاش دو ساله برای نمونه ی اولیه را، "اسمارت مِی" می نامد. این پروفسور کامپیوتر دانشگاه مسینا قصد دارد کاتانیا و پالرمو، شهر اصلی و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل، را در کنار پیشرفته ترین شهرهای روی کره ی زمین قرار دهد.

اگر Puliafito و تیم برنامه نویس، طراحان و شرکا در این پروژه موفق شوند، سنسورهای بکار رفته در پارکینگ و ساختمان ها، ایستگاه های اتوبوس، سطل های زباله و دیگر اشیاء روزمره، به SmartMe متصل خواهند شد که از این طریق با یکدیگر درست مانند تلفن های همراهمان می توانند در ارتباط باشند.

Puliafito می گوید آن ها تلاش می کنند تمام این خدمات مختلف را با یکدیگر تلفیق کنند. او امیدوار است که این تکنولوژی را برای بیشتر شهرهایی که خواستار آن هستند، فراهم کند. در حال حاضر ما با یکسری از این تکنولوژی ها آشنایی داریم. همچنین، برنامه های تلفن های همراه هستند که به ما این امکان را می دهند تا در چند شهر بزرگ، مکان های پارکینگ را پیدا و رزرو کنیم.

اکثر افراد در سیسیلی دارای تلفن همراه هستند اما شهرهای محلی تخمین زده اند که تاکنون کمتر از یک پنجم جمعیت آن ها از تلفن همراه برای ارتباط با دولت استفاده کرده اند. برای تبدیل سیسیلی به شهری هوشمند، تیم تحقیقاتی کار خود را با نصب سنسورها، اینترنت و دیگر وسایل تکنولوژیکی شروع می کند. پیشتر، آن ها این کار را در مسینا حدود دو سال پیش انجام دادند. SmartMe در حال حاضر اطلاعات مکانی تاکسی ها در شهر را جمع آوری می کند و می داند که آن ها در کدام مکان آزاد هستند. این تیم همچنین برنامه ایی مبنی بر شناسایی چاله ها و گودال ها و گذاشتن آن ها به صورت خودکار روی نقشه طراحی کرده است. ایستگاه های اتوبوس مجهز به سقف خورشیدی و صفحه نمایش لمسی هستند تا اطلاعات مربوط به برنامه ی اتوبوس ها، آب و هوا و خیلی چیزهای دیگر که SmartMe می داند، را نمایش دهند.

کد خبر: 829622

وب گردی

وب گردی