همکاری‌های مشترک بین‌المللی در حوزه بالگرد تجاری هدفمند می‌شود

هدفمندسازی همکاری‌های مشترک بین‌المللی در حوزه بالگرد تجاری یکی از چشم‌اندازهای تعیین شده در کارگروه بالگرد تجاری ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس چشم‌اندازهای تعیین شده برای فعالیت کارگروه بالگرد تجاری ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، همکاری‌های مشترک بین‌المللی در زمینه‌های گلوگاهی و حساس صنعت بالگرد تجاری در آینده‌ای نزدیک، هدفمندسازی و جهت‌دهی خواهد شد.

بر اساس این چشم‌انداز، دریافت و جمع‌بندی نیازهای واقعی بالگردی کشور و برنامه‌ریزی برای تأمین هوشمندانه آنها از دیگر مواردی است که در برنامه‌های آتی این کارگروه به آن اشاره شده است.

همچنین جلب اعتماد فعالان حوزه بالگردی کشور و تبدیل کارگروه به مرجع هماهنگی بین نهادهای مرتبط مانند «صنایع بالگردی (سازندگان بالگرد و مجموعه‌ها، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی)»، «شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و خبره در حوزه بالگردی»، «بهره‌برداران و ارائه دهندگان خدمات بالگردی (خدمات عمومی و خصوصی)» و «مراکز دانشگاهی و پژوهشی فعال در زمینه‌های بالگردی» از دیگر چشم‌اندازهایی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

در این برنامه تاکید شده است که جلب اعتماد فعالان حوزه بالگردی کشور و تبدیل کارگروه به مرجع هماهنگی بین نهادهای مرتبط با حوزه بالگرد تجاری، با هدف تحقق بخشیدن به اهداف کلان بالگردی سند جامع توسعه هوافضای کشور انجام خواهد شد.

هفته دولت 1396 با شعار "تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" از 2 الی 9 شهریورماه برپاست.

کد خبر: 829636

وب گردی

وب گردی