عملیات انتقال خط دوم آب زرینه‌رود به تبریز متوقف شد

نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ از دستور توقف عملیات انتقال خط دوم آب زرینه‌رود خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جهانبخش محبی‌نیا، در رابطه با توقف عملیات انتقال خط دوم آب از زرینه رود به تبریز اظهار کرد: از اولین روزهای آغاز این عملیات بنده در سطوح مختلف پیگیر حل این موضوع بودم و ۲۱ مردادماه در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار توقف این اقدام شدم و سپس در نامه ای خطاب به سرپرست وزارت نیرو نیز با بیان اینکه این اقدام خلاف توافق های صورت گرفته است و علاوه بر پیامدهای زیست محیطی پیامدهای امنیتی نیز دارد، خواستار توقف این عملیات شدم.

او افزود: در ادامه نیز طی تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس خواستار توقف این عملیات که به مثابه مکیدن خون کشاورزان است، شدم.

محبی‌نیا در ادامه گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز طی تماس های تلفنی با سرپرست وزرات نیرو و معاون وزیر نیرو در این باره مذاکره کردم و محمودی سرپرست وزارت نیرو اعلام کردند فقط خط اول برداشت آب اعتبار دارد و به هیچ وجه برداشت مازاد از آن قانونی نیست و حتی دستور توقف عملیات در خاک آذربایجان غربی صادر شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در تماس تلفنی که با معاون وزیر نیرو نیز داشتم ایشان تاکید کردند برداشت از خط دوم آب زرینه رود منتفی است و این خط فقط نقش پدافند غیرعامل دارد.

محبی‌نیا در پایان گفت: از اقدام به موقع رئیس جمهور، سرپرست وزارت نیرو، استاندار آذربایجان غربی و پیگیری های مردم بسیار سپاسگزارم.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 829659

وب گردی

وب گردی