واکنش پاکستان به استراتژی جدید آمریکا در افغانستان

در پی اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان وزارت امور خارجه پاکستان از نادیده گرفته شدن تلاش‌های این کشور در مبارزه با تروریسم جهانی ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، وزارت امورخارجه پاکستان در واکنش به استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: هیچ کشوری در جهان به اندازه پاکستان با تهدید تروریسم درگیر نبوده و هیچ کشوری به اندازه پاکستان از بلای تروریسم که خارج از مرزها وارد شده، آسیب ندیده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و نادیده گرفتن فداکاری های پاکستان برای مبارزه با تروریسم جهانی پاکستان را آزرده خاطر کرده است. اظهارات ترامپ مبنی بر آنکه ‌« پاکستان بندری برای گروه‌های تروریستی تامین کرده است» بازتاب واقعیت نیست. خواستار توقف چنین اظهاراتی از سوی آمریکا بوده و بر لزوم همکاری دولت واشنگتن با پاکستان برای نابودی تروریسم تاکید می کنیم.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در فورت مایر آرلینگتون ویرجینیا خطاب به سربازان آمریکایی در رابطه به استراتژی خود در افغانستان اعلام کرده بود : تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان بر اساس شرایط این کشور تعیین خواهد شد. با خروج شتاب زده نیروهای نظامی موافق نیستم. خروج شتاب‌زده نیروهای نظامی از افغانستان به خلاء امنیتی می‌انجامد.

درباره تعداد نیروهای نظامی یا برنامه های خود برای فعالیت نظامی بیشتر صحبت نخواهیم کرد. پس از این شرایط زمانی و میدانی در جنگ افغانستان هسته اصلی استراتژی جدید ایالات متحده را تعیین خواهد کرد، نه زمان بندی های از پیش تعیین شده. تعهد آمریکا به افغانستان نامحدود نیست.

802

کد خبر: 829696

وب گردی

وب گردی