برگزاری 50 هزار نفر آزمون توسط مرکز آزمون‌های آنلاین جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت:مرکز آزمون‌های آنلاین جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است که با استفاده از شبکه گسترده مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور ، خدمات برگزاری آزمون‌های الکترونیکی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی گفت: توجه به جذب پروژه‌های ملی در حوزه آموزش و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل بخش‌های پژوهش، فرهنگی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان به عنوان یک مزیت و ارائه مدل‌های مناسب برای آموزش با رویکرد کارآفرینی از جمله برنامه‌های این معاونت محسوب می‌شوند.

دکتر سید سعید هاشمی اظهار کرد: توسعه نظام استانداردسازی در بخش‌های مختلف حوزه آموزش با رویکرد ارتقای کیفیت و مطلوبیت برای ذینفعان، حرکت به سمت تولید منابع آموزشی جدید، رویکرد مهارت‌محور در آموزش‌های این نهاد، گسترش آموزش‌های بین‌المللی و توجه ویژه به آموزش‌های مبتنی بر پژوهش بخشی از برنامه‌های این معاونت است.

وی با اشاره به آموزش‌های الکترونیکی و یادگیری، گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در سال جاری با راه‌اندازی درگاه آموزش‌های مجازی ایران که مبتنی بر استفاده از سیستم‌های آموزشی موک (mooc) در ارائه آموزش‌های مجازی است، گام بلندی را در راه استفاده گسترده از این آموزش‌ها در عرصه ملی برداشته است و در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در سیستم آموزش مجازی جهاد دانشگاهی به یادگیری مشغول هستند.

دکتر هاشمی افزود: این سیستم بر مبنای استانداردهای بین‌المللی در آموزش‌های مجازی ایجاد شده است و تا کنون بیش از هزار ساعت محتوای درسی برای ارائه بر روی سیستم به صورت ویدیویی و مالتی مدیا تولید شده است و صدها ساعت درس دیگر نیز در دست تهیه است.

وی اظهار کرد: در کنار این سیستم نیز مرکز آزمون‌های آنلاین جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است که با استفاده از شبکه گسترده مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور به عنوان مراکز آزمون، خدمات برگزاری آزمون‌های الکترونیکی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد. تا کنون بیش از 50 هزار نفر آزمون در این مرکز برگزار شده است.

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های ملی معاونت آموزشی گفت: از قراردادهای منعقد شده در این معاونت می‌توان به انعقاد قرارداد با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، انستیتو ایزایران (طرح خبرگان امید)، کمک پرستاری (یکساله) و HSE کار اشاره کرد.

وی افزود: همچنین این معاونت موفق به انعقاد موافقت‌نامه با نظام مهندسی ساختمان، تفاهم‌نامه تربیت مربی با سازمان بهزیستی، تفاهم‌نامه شورای عالی استان‌ها و توافق‌نامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر هاشمی اظهار کرد: از آزمون‌های برگزار شده توسط این معاونت می‌توان به آزمون آنلاین کارکنان آزمایشگاه‌های مکانیک خاک استان‌های کشور و آزمون‌های بانک‌ها اشاره کرد.

کد خبر: 829705

وب گردی

وب گردی