از هر هزار کودک در دنیا ۸ نوزاد با سندروم جنین الکلی  متولد می شود

به گفته محققان، از هر ۱۰۰۰ کودک متولد شده در دنیا ۸ نوزاد با سندروم جنین الکلی (FASD) متولد می شود که با افزایش ریسک معلولیت های جسمی، روانی، رفتاری و یادگیری همراه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، طبق نتایج مطالعه مرکز سلامت روان اونتاریو کانادا، یک زن از هر ۱۳ زن که در طول بارداری یا هر زمان دیگری در طول زندگی اش الکل مصرف کرده باشد، نوزاد مبتلا به FASD بدنیا خواهد آورد.

اسوتلانا پوپوا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «برآورد شیوع FASD برای اولویت بندی موثر و برنامه ریزی مراقبت های بهداشتی برای کودکان مبتلا به FASD که اغلب به اشتباه تشخیص داده می شوند، ضروری است.»

وی در ادامه می افزاید: «اکثر این کودکان نیاز به مراقبت مادام العمر دارند، چراکه هر چقدر زودتر به درمان مناسب دسترسی یافته و مورد حمایت واقع شوند، نتایج بلندمدت سلامت و اجتماعی آنها بهتر خواهد بود.»

در این مطالعه، تیم تحقیق در مورد شیوع- یا فراوانی بروز FASD- در کودکان از زمان تولد تا ۱۶ سالگی در ۱۸۷ کشور به بررسی پرداخت.

در حالی که در منطقه اروپایی بالاترین میزان در سراسر جهان در حدود ۲۰ مورد ابتلا به FASD در هر ۱۰۰۰ کودک گزارش شده است، منطقه مدیترانه شرقی، کمترین میزان شیوع FASD را نشان داده است.

محققان تاکید دارند که پیام های بهداشت عمومی درباره خطرات مصرف نوشیدن الکل در دوران بارداری و غربالگری معمول توسط متخصصین مراقبت های بهداشتی برای تشخیص مصرف الکل قبل یا در دوران اولیه مراحل بارداری باید دنبال شود.

701

کد خبر: 829728

وب گردی

وب گردی