استقبال ایران از هر گام سازنده همسایگان در بهبود روابط

سخنگوی وزارت امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران از هر گام سازنده و مثبت همسایگان برای بهبود و ارتقای روابط فی ما بین همواره استقبال کرده است و بدان ارج می نهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در خصوص خبر تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تایید این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: این تماس شب گذشته انجام شد و تمایل طرف قطری برای بازگرداندن سفیر خود به تهران مطرح شد که ما از این اقدام دولت قطر استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: قبلا سفیر آن کشور برای برخی مشورت ها به دوحه فراخوانده شده بود و بازگشت مجددش به تهران تصمیم و اقدامی منطقی و مثبت ارزیابی می شود.

قاسمی گفت: همانگونه که مکررا اعلام کردیم، سیاست اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با تمام همسایگان بوده و خواهد بود و ایران همواره آمادگی دارد در چارچوب احترام متقابل و حفظ منافع مشترک، روابط بهتری با تمام کشورهای همسایه و پیرامونی خود داشته باشد و همانگونه که وزیر امور خارجه اعلام کرد، یکی از اولویت های اساسی یا اَبَراولویت ما در سیاست خارجی کشور در دولت جدید، ارتقای همکاری ها و اولویت دادن به توسعه مناسبات همه جانبه با کشور های همسایه خواهد بود.

وی افزود: ایران معتقد است تنها راه تامین امنیت و ثبات و فراهم کردن زمینه های توسعه اقتصادی در منطقه، عادی سازی و گسترش روابط میان کشورهای منطقه و دخالت نکردن کشورهای فرامنطقه ای در امور منطقه است و ایران آمادگی دارد در جهت تعامل هر چه بیشتر این کشورها و حل و فصل برخی ابهامات و مشکلات میان آنها تلاش های سیاسی لازم را انجام دهد.

قاسمی گفت: نیاز و ضرورت امروز منطقه همکاری دسته جمعی و فایق آمدن بر اختلافات و ایجاد زمینه های لازم برای رایزنی و گفتگوهای بیشتر در این منطقه حساس از جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر گام سازنده و مثبت همسایگان برای بهبود و ارتقای روابط فی ما بین همواره استقبال کرده است و بدان ارج می نهد.

302

کد خبر: 829800

وب گردی

وب گردی