فاز دوم پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در دستور کار است/ کمبود گاز استان خوزستان مرتفع می‌شود

وزیر نفت گفت: برنامه ریزی های لازم برای احداث فاز دوم پتروشیمی بندر امام (ره)در مساحت یک هزار هکتاری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در نشستی با موضوع اقتصاد مقاومتی در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های خوزستان در حوزه صادرات گفت: اگرچه در زمینه صادرات به عراق مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات غیر قابل حل نبوده و با همت سرمایه گذاران این استان قابل رفع است.
او افزود: در حال حاضر پتانسیل های موجود در خوزستان برای توسعه صادرات مناسب است اما با روندی که در پیش است نگران آینده صادرات به عراق هستیم.
وزیر نفت با اشاره به اهمیت بازار عراق برای خوزستان افزود: نزدیکترین بازار به خوزستان بازار عراق است و تاکنون در زمینه صادرات به عراق خوزستان نقش قابل توجهی داشته است و باید با برنامه ریزی، حضور خوزستان در این بازار بیش از پیش تقویت شود.
او تصریح کرد: اکنون با توجه به نیازهایی که در بازار عراق مشاهده می شود انواع محصولات کشاورزی و صنعتی را می توان از طریق خوزستان به این کشور صادر کرد.
زنگنه بیان کرد: اکنون نیاز است که جلسه ویژه ای برای بررسی ریز مسایل صادرات محصولات به عراق برگزار شود چرا که از دست دادن بازار عراق ضربه جبران ناپذیر به اقتصاد خوزستان وارد می کند.
او ادامه داد: در خوزستان باتوجه به نزدیکی به عراق و دسترسی به دریا می توان با ایجاد واحدهای پایین دستی، بسیاری از اقلام مورد نیاز این کشور را تامین کرد چرا که با توجه به شرایط کنونی این کشور، سال ها زمان می برد تا عراقی ها بتوانند برخی از اقلام اساسی خود را تولید کنند.
وزیر نفت تصریح کرد: اگرچه خوزستان دارای نفت است اما در زمینه گاز با کمبودهایی مواجه است که این وعده را می دهیم که گاز مورد نیاز را برای این استان تامین کنیم.
او یادآور شد: خوزستان تاکنون در بخش اقتصاد مقاومتی به همت استاندار فعالیت چشمگیری داشته که جای قدردانی دارد.
زنگنه همچنین به توسعه مراکز فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: توسعه فنی حرفه ای با افزایش مهارت آموزی یک امر قابل قبول است اما در این خصوص مشکلات قانونی وجود دارد چرا که فنی حرفه ای نامش در قانون نیامده است و باید این مشکلات بررسی شود.
او ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات حمایتی ما از خوزستان این است که به زودی شرکت های دانش بنیان را وارد لیست نفت خواهیم کرد.
وزیر نفت تاکید کرد: در حال حاضر آسیب های فلرهای نفتی بسیار شرم آور است اما ما نیز گرفتار پیمانکار شده ایم ولی با این وجود دستور می دهیم که حق ندارند نفت را در گودال سوخت بدون mot بریزند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 829805

وب گردی

وب گردی