فروش صنایع دستی برای هنرمندان روستایی محرومیت زدا است

 معاون صنایع دستی کشور گفت کاروان صنایع دستی، محرومیت زداست وباید وضعیت این هنرمندان در نهبندان، شهداد، سرباز و نقاط دیگر در نظر بگیریم. من نسبت به این هنرمندان مسئول هستم و باید فکری برای آنها می شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، معاون صنایع دستی کشور گفت: طرح پیوند، محرومیت زدا و اقتصادی است.

بهمن نامور مطلق درباره انتقاد به فروش صنایع دستی در قالب طرح پیوند گفت: یک عده هنرمند در روستاها محصولات را تولید کردند،، این تولیدات روی دست آنها مانده اند. ما این اتفاق را نزدیک دیده ایم.

وی افزود: با این وجود ما با شرکتی صحبت کرده ایم و این شرکت بدون اینکه از دولت اعتباری بگیرد قانع شده که این طرح محرومیت زدا و کاری اقتصادی است.

نامور مطلق ادامه داد: آنها حدود 300 میلیون تومان هزینه خرید این محصولات کرده اند و به روستا ها رفته و این محصولات را جمع آوری کرده اند. بعضی هنرمندان به دلیل فروش نرفتن محصولات خود اقدام به فروش در معابر می کردند که این طرح به سراغ این هنرمندان رفته اند و محصولات آنها را خریداری می کنند.

معاون صنایع دستی کشور گفت: ما بر قیمت خرید این محصولات نظارت می کنیم که خرید ها براساس قیمت مناسب باشد. فروش این ها مانند فروشگاه با ده ها واسطه صورت نمی گیرد.

وی درباره ادامه این طرح گفت: پس از خرید حصیر به شرکت واسط گفته ایم که به سراغ حوله بافی بروند. هدف این طرح نقاط محروم است و ما باید برویم سراغ هنرمندانی که نمی توانند به سراغ ما بیایند و به آنها کمک کنیم.

705

کد خبر: 829895

وب گردی

وب گردی