استقبال از اجرای گروه های هنری در نمایشگاه کتاب پکن

اجرای برنامه گروه های هنری در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن مورد توجه و استقبال گسترده چینی ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران،گروه های هنری پازیریک و گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در نمایشگاه کتاب پکن به روی صحنه رفته و اجرای این گروه ها با استقبال گسترده بازدیدکنندگان غرفه ایران مواجه شد.

گروه هنری پازیریک مجموعه ای از نمایش های سنتی ایران از جمله خیمه شب بازی ، نقالی و شاهنامه خوانی را به روی صحنه برده است. این اجرا بر اساس ادبیات تطبیقی بین ایران و چین و برداشتی از داستان های اسطوره ای دو کشور آماده اجرا شده است.همراهی ساز کمانچه در کنار این نمایش مخاطبان نمایشگاه قرار گرفت. در بخش دیگری از اجراهای هنری گروه لیان با اجرای قطعاتی از موسیقی بوشهر مخاطبان را به وجد آورد.

گروه لیان پیش از این اجراهای موفقی را در کشور چین تجربه کرده است علاوه بر غرفه ایران در محل کانون نویسندگان بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن با همراهی ساز نی انبان ، تنبک و عود بخش هایی از موسیقی جنوب کشور را به صحنه برد.

گروه های هنری ایران در ایام نمایشگاه اجراهایی را در محل غرفه ایران داشته اند . نمایشگاه کتاب پکن 5 شهریور به کار خود پایان می دهد . ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

502

کد خبر: 830000

وب گردی

وب گردی