فاز هجومی قطر در برابر دوستان عربستان / دیپلمات‌های چاد اخراج شدند

دولت قطر در اقدامی متقابل سفارت چاد در دوحه را بسته و از کارکنان آن خواست ظرف مدت 72 ساعت خاک قطر را ترک کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آناتولی، دولت قطر اعلام کرد که سفارت چاد در دوحه را بسته و از کارکنان این سفارتخانه خواسته در مدت 72 ساعت خاک قطر را ترک کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر، وزارت خارجه این کشور طی بیانیه ای اظهارات روز گذشته چاد و دلایل بستن سفارت قطر را محکوم کرده است.

در این بیانیه از دلایل چاد برای قطع روابط را "ادعاهای به دور از واقعیت و دروغ" و این تصمیم بخشی از اقدامات صورت گرفته علیه قطرارزیابی و علت آن را الحاق به کشورهای دیگر تحریم کننده قطر یاد شده است.

دولت چاد دیروز اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و سفارت قطر در کشورش را بسته و از کارکنان این سفارتخانه خواسته ظرف مدت 10 روز این کشور را ترک کنند.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که اقدام چاد در بستن سفارت قطر در این کشور در شرایط کنونی به خوبی نشان می دهد که این تصمیم در چارچوب باج خواهی سیاسی علیه دوحه با هدف پیوستن به کشورهای تحریم کنند و به دلایل سیاسی که بر همگان آشکار است صورت گرفته است.

وزارت خارجه چاد در بیانیه ای اعلام کرده بود: به اطلاع عموم می رسانیم که به دلیل تلاشهای پی در پی کشور قطر برای بی ثبات کردن چاد از طریق لیبی دولت این کشور تصمیم گرفته تا سفارت قطر را ببندد و سفیر و کارمندان دیپلمات قطری را از خاک خود بیرون کند.

در ادامه این بیانیه آمده بود: پرسنل سفارت قطر طی یک ضرب الاجل ۱۰ روزه باید کشور را ترک کنند و این اقدام برای محافظت از صلح و ثبات منطقه صورت می گیرد.

چاد مانند سنگال و موریتانی سفیر خود را در ژوئن ۲۰۱۷ از قطر فراخواند، این درحالیست که اخیرا سفیر سنگال به قطر بازگشته است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در تاریخ 5 ژوئیه تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

802

کد خبر: 830089

وب گردی

وب گردی