قیمت جو کاهش یافت/ ادامه خرید توافقی شیرخام تا پایان سال۹۶

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه بنا بر دستور وزیر جهاد خرید توافقی شیرخام تا پایان سال ۹۶ ادامه دارد، گفت: قیمت هرکیلوگرم جو در بازار ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا عزیزالهی با بیان اینکه فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات هنوز پرداخت نشده است، اظهارداشت: این قضیه در دست پیگیری است تا هر چه سریع‌تر فاز سوم یارانه مذکور نیز به حساب کارخانجات لبنی واریز شود.

او با اشاره به اینکه خرید توافقی شیرخام همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: روزانه حدود ۸۵۰ تن شیرخام از دامداران خریداری و شیر خشک استحصالی آن صادر می شود چراکه صادرات این کالا شرط بهره مندی از یارانه صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید توافقی شیرخام تا پایان سال ۹۶ ادامه دارد و درباره سال ۹۷ باید مجددا تصمیم گیری شود.

کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت جو در بازار

عزیرالهی در بخش دیگری از سخنان خود درباره قیمت نهاده دامی جو، افزود: قیمت این نهاده در بازار حدود ۱۰۰ تومان ارزان شده و در شمال تا حدود ۸۷۰ الی ۸۹۰ تومان هم رسیده اما در جنوب کشور مقداری گران تر و نزدیک به ۹۳۰ تومان است.

او درباره دلایل کاهش جزیی قیمت جو در بازار نیز اضافه کرد: حجم زیادی از این نهاده از طریق بنادر شمالی وارد کشور شده و واردکنندگان شمالی در رقابت هستند که کالای خود را به فروش برسانند؛ همچنین شرکت پشتیبانی امور دام و صندوق دامپروری کشور در حال توزیع این نهاده هستند.

منبع: مهر

401

کد خبر: 830144

وب گردی

وب گردی