بارگیری 14میلیون تن کالا در بندر عسلویه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال بیش از 14 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز شنبه به نقل از محمدمهدی بنچاری در جریان بازدید و بررسی وضعیت اسکله‌های بندری منطقه عسلویه افزود: این میزان کالا شامل 10 میلیون تن محصولات نفتی و 3,5 میلیون تن کالاهای غیر نفتی است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 425 هزار تن کانتینر حامل کالاهای تجاری در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده است.
بنچاری ادامه داد: در شهرستان عسلویه در مجموع اسکله‌های خدماتی پارس، اسکله‌های بندر پتروشیمی، اسکله‌های ال.ان.جی و اسکله‌های فراسکو فعال است که پاسخگوی تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کالاهای نفتی و غیرنفتی است.
وی با بیان اینکه شهرستان عسلویه میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی است افزود: بر اساس ظرفیت محصولات صادراتی منطقه پارس جنوبی، اسکله‌های تخصصی در این شهرستان ایجاد شده که در مجموع بنادر شهرستان عسلویه دارای 35 پست اسکله است.
بنچاری، از ایجاد ساختمان مرجع دریایی در عسلویه خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به دریانوردان و تجار در منطقه عسلویه، ساختمان مرجع دریایی ایجاد می‌شود که اکنون امکان سنجی آن آغاز شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این سفر علاوه بر بندر عسلویه از بنادر کنگان، دیر و عامری، در جنوب این استان بازدید کرد.

900

کد خبر: 830220

وب گردی

وب گردی