بررسی  تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی

علی افتخاری مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: یکی از هدف‌های مهم سمینار دو روزه استان گلستان در زمینه پیشگیری ازتصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی بوده است، و هدف از برگزاری این نشست هم ارائه راهکار‌های اجرایی به منظور بهره‌گیری از این فن آوری‌ها است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، نشست تخصصی کمیته ملی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با رویکرد بهره‌گیری از فناوری‌های نوین با حضور مدیران کل معاونت اجتماعی قوه قضائیه و مدیرانی از بنیاد مسکن و وزارت اطلاعات برگزار شد.

مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز نیز در مورد نحوه اجرای آزمایشی این طرح ها در آن استانها تصریح کرد: در گام نخست باید در نشست‌ها‌ی تخصصی پیش نیازهاو موارد پشتیبانی اینگونه سامانه‌ها ارزیابی و در مراحل بعدی اجرایی شود.

در ادامه جلسه عسگری مدیرکل امور فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشکر از دغدغه‌های به حق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از ارائه مجوز‌های متعدد توسط دستگاه‌های مسئول در مقوله تغییر کاربری اراضی کشاورزی انتقاد کرد و از تهیه و تشکیل یک سامانه جامع مرجع ارائه دهنده مجوز‌ها در کشور خبر داد که این کار بار موجود را از دوش سامانه‌های مذکور در حوزه تشخیص تغییرات غیرمجاز کاربری می‌کاهد.

رئیسی مشاور معاونت اقتصادی واجا نیز ضمن ارائه سامانه ماهواره‌ای مرتبط با حوزه اراضی که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفته از نهایی شدن و تسری آن به کل کشور جهت دریافت تغییرات لحظه‌ای در روی زمین خبر داد. وی در ادامه به طور کامل از این سامانه رونمایی و توضیحات لازم را جهت استحضار مدعوین ارائه کرد.

علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه هم در این جلسه ضمن تشکر از همدلی و همکاری دستگاه‌های مسئول در این حوزه ارزیابی ماهوی خود را از این سامانه و نیز توجه ویژه به فناوری‌های نوین و همچنین پیشگیری‌های ثانویه بیان کرد و گفت: این سامانه باید دارای ۴ ویژگی مدیریت واحد، نحوه دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات سامانه، نحوه به روز رسانی آن و چگونگی همکاری دستگاه‌ها در تبادل اطلاعات را در اولویت خود قرار دهد.

در پایان این نشست مقررشد نشست تخصصی بین معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز و مجموعه کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تعیین شاخص‌های اجرای سامانه جامع مراجع ارائه دهنده مجوز‌ها برگزار شود.

705

کد خبر: 830255

وب گردی

وب گردی