تا کنون ۳ پهپاد اسراییل در سوریه منهدم شده است

ژنرال «الکساندر نوویکوف» مسئول ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور در سوریه دارای تجهیزات ضد هواپیماهای بدون سرنشین بوده و تا کنون ۳ پهپاد رژیم صهیونیستی را در سوریه منهدم کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «اسپوتنیک»، ژنرال نوویکوف در حاشیه نمایشگاه فناوری نظامی ارمیا برای سال ۲۰۱۷ در مسکو اعلام کرد که روسیه این سامانه دفاعی را برای مقابله با تروریسم ایجاد کرده است. بخشی از نمایشگاه نظامی ارمیا به بخش جنگ ضد تروریسم در خاک سوریه اختصاص داشت که گزارشی از تعداد پهپادهای ساقط شده تروریست ها در سوریه از ماه مارس ۲۰۱۷ تا جولای گذشته ارائه شده بود.

بر اساس این خبر در فهرست هواپیماهایی که به وسیله سامانه دفاعی روسیه منهدم شده چندین پهپاد آمریکایی و اسرائیلی نیز به چشم می خورد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در تاریخ های ۹ آوریل، ۲۰ ماه می و ۶ جولای پدافند هوایی روسیه موفق شده با استفاده از موشک هدایت شونده سه پهپاد اسرائیلی هرون را منهدم کند.

این پهپاد جاسوسی ،تولید صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی است که قابلیت شناسایی اهداف برای جنگنده های نظامی، بالگردهای نظامی و موشک ها را دارد.

این در حالی است که روسیه و سوریه به صورت مشترک سامانه یکپارچه پدافند هوایی ایجاد کرده‌اند تا حریم هوایی این کشور عربی را تحت پوشش دفاعی قرار می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که کارشناسان نظامی روسی و سوری سامانه یکپارچه پدافند هوایی ایجاد کرده‌اند تا حریم هوایی سوریه را تحت پوشش دفاعی قرار دهد.

ژنرال «سرگئی مشریاکوف» معاون نیروی هوافضای روسیه، روز گذشته متذکر شد، یک سامانه یکپارچه پدافند هوایی با همکاری متخصصان نظامی و اطلاعاتی روسیه و سوریه ایحاد شده است.

ژنرال مشریاکوف تصریح کرد، سامانه پدافند هوایی روسیه در پایگاه «حمیمیم» تمامی اهداف هوایی تا شعاع 800 کیلومتری و تا ارتفاع 35 کیلومتری را رصد می‌کند.

800

کد خبر: 830277

وب گردی

وب گردی