مردم از دانشگاه آزاد انتظار حل مشکلات جامعه را دارند

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مردم از سیاسی کاری نهادها و دستگاه های اجرایی گلایه دارند، سیاسی کاری سم مهلکی در مقابل پیشرفت است، در دانشگاه آزاد استفاده از توان ملی و نه توان حزبی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر در اولین نشست مطبوعاتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به عموم مردم است. مردم، در تاسیس آن شرکت داشتند و امروز در اداره آن مشارکت خواهند داشت.

او افزود: مردم انتظار دارند که دانشگاه مشکلات جامعه را برطرف کند. روزی تحصیل معضل جامعه ما بود و دانشگاه با همت مردم در مقطعی این مشکل را حل کرد. حال، مشکل مردم داشتن مدرک تحصیلی نیست دانشگاه وارد مرحله جدیدی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تولید کار، تحقیق و پژوهش و تولید علم در نسل‌های بعد موضوعی است که مورد توجه قرار گرفت. باید از خود بپرسیم این علم چقدر نافع است
او خاطر نشان کرد: بیکاری یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است و نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان بسیار بالاتر از سطح جامعه است.

دکتر فرهاد رهبرگفت: دانشگاه باید به فارغ‌التحصیلان کمک کند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. سوالی که دانشگاه باید به آن پاسخ دهد این است که چرا علی‌رغم اینکه کشوری غنی داریم مردم ما فقیر هستند.

او عنوان کرد: دانشگاه می‌تواند برای روشن سازی این موضوع کمک کند و درصدد ارایه راهکارهای آن بر خواهد آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی کار بزرگی کرده است و امروز می‌خواهد پیشگام در حل مشکل تبدیل این علم به کار و ثروت باشد.

دکتر فرهاد رهبر افزود: ذخیره ما نیروی تحصیلکرده، باهوش و با استعدادی است که دنیا برای آن له له می‌زند. افتخار ما سرمایه مالی نیست بلکه سرمایه انسانی است.

او ادامه داد: مشکلی که مردم از آن رنج می‌برند سیاسی‌کاری در دستگاه‌های اجرایی است، من آنها را قبیله‌ای می‌دانم که در جهت منافع قبیله خود نیز فعالیت نمی‌کنند.

او خاطر نشان کرد: استفاده از توان حزبی نشان داده است جز تخریب چیزی به بار نخواهد آورد.

دکتر فرهاد رهبر گفت: از همه مدیران قبلی از جمله آقای دکتر جاسبی، دانشجو و میرزاده قدردان هستیم که نهاد دانشگاه را به درختی تنومند تبدیل کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امسال در شهریه دانشجویان، شهریه ثابت را تغییر نداده‌ایم و شهریه ثابت را تنها ده درصد افزایش دادیم. اصلاحاتی را نیز درباره مصوبه سال گذشته شهریه‌های پزشکی اعمال کردیم.

او ادامه داد: سامانه ثبت ایده توسط معاونت پژوهشی طراحی شده است. برخی از دانشجویان ایده‌هایی را دارند که جرات ثبت آن را ندارند، به کمک کارشناسان ایده‌ها پالایش می‌شود و از آنها دعوت می‌شود و در صندوقی که برای تجاری سازی این ایده‌ها در نظر گرفته شده است تبدیل به محصول و سپس تجاری‌سازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: درآمد ناشی از شهریه بیش از هشتاد درصد درآمد این دانشگاه را تشکیل داده است. طبق برنامه‌ای که در نظر گرفته شده درآمدهای غیرشهریه‌ای را افزایش خواهیم داد و در سال 1404 این درآمدها به 40 درصد خواهد رسید.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه گفت: برای برخی رشته‌ها تا 50 درصد تخفیف در نظر گرفتیم و خبر خوش دیگری که از سوی دانشگاه اعلام می‌شود این است که برای برخی مناطق محروم تخفیف‌های ویژه شهریه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر: 830287

وب گردی

وب گردی