خط اعتباری 400 میلیون یورویی پتروشیمی فیروزآباد بازگشایی شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فیروزآباد از بازگشایی خط اعتباری حدود 400 میلیون یورویی پتروشیمی فیروزآباد به عنوان تامین کننده خوراک اتیلن طرح‌های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن مرکز از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، جواد کمری درباره آخرین وضعیت ساخت پتروشیمی فیروزآباد به عنوان تامین کننده خوراک اتیلن طرح‌های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن مرکز، گفت: پتروشیمی فیروزآباد با برنامه تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و به منظور تامین خوراک طرح‌های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن مرکز شامل طرح های پتروشیمی فسا، جهرم، و داراب طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فیروزآباد با اعلام اینکه هم اکنون بخش مهندسی پتروشیمی فیروزآباد حدود 40 درصد پیشرفت دارد و عمده تجهیزات اصلی و تجهیزات زمان‌بر در مرحله مناقصه است، تصریح کرد: علاوه بر این تاکنون وندورها شناسایی شده و فرآیند مناقصه و سفارش تجهیزات پیش می رود.

عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی فیروزآباد با اعلام اینکه هم اکنون سایت آماده عملیات نصب تجهیزات است ولی با توجه به اینکه بحث فاینانس و منابع مالی ارزی فیروزآباد از سالها پیش قرار بوده از صندوق توسعه ملی تامین شود به دلایل مختلف مشمول زمان شده بود کار کمی با تاخیر پیش می‌رفت، افزود: ولی از سال گذشته با نگاهی هدفمند و برنامه ریزی شده بحث منابع مالی نهایی شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون برای استفاده از خط اعتباری صندوق توسعه ملی با بانک سپه به عنوان بانک عامل قرارداد مشارکت مدنی امضا شده است، اظهار داشت: در مجموع بین 390 تا 400 میلیون یورو سهم پتروشیمی فیروزآباد از محل خط اعتباری صندوق توسعه ملی بوده که 80 درصد بخش تجهیزات و خدمات را شامل می‌شود زیرا صندوق توسعه ملی بخش ارزی پروژه ها را پوشش می دهد و بخش ریالی به علاوه 20 تا 25 درصد از هزینه تجهیزات و خدمات و همچنین هزینه ساخت و ساز باید از محل آورده سهامداران تامین شود.

او، ادامه داد: با توجه به اینکه در پسابرجام و مشکلات موجود در مسیر بازگشایی ال.سی، اولین ال.سی به میزان بسیار اندک و فقط به این منظور که گلوگاه ها را بشناسیم، بازگشایی شد تا عملا مسیر را برای سفارش بخشی از تجهیزات که استفاده عمومی باز شود.

کمری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تجهیزات بالک سفارش گذاری کردیم و به این ترتیب عمده گلوگاه‌ها و موانع پیش رو شناسایی شد و الان که در مرحله سفارش گذاری برای تجهیزات اصلی و زمان‌بر هستیم دیگر گرفتار موانع پیشرو نخواهیم بود.

402

کد خبر: 830294

وب گردی

وب گردی