موتورسواران  یکی از مهمترین عوامل تصادفات هستند

رئیس کمیسیون بهداشت،و درمان مجلس گفت: موتورسیکلت ها سفینه های مرگ هستند و جلوی چشم پلیس به راحتی تخلف می کنند، گویی چراغ قرمز برای آنها معنایی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز علی نوبخت در مراسم افتتاح نخستین همایش پیشگیری از سوانح و حوادث در رادیو سلامت افزود: موتورسیکلت ها یکی عوامل مهم تصادف و مرگ و میر ناشی از تصادفات در شهرها هستند، به راحتی در مقابل چشم پلیس بدون کلاه ایمنی رانندگی می کنند، از چراغ قرمز و محل ممنوع عبور می کنند و پلیس نیز در برخورد با آنها جدی نیست.
وی گفت: برای برخورد با این تخلفات جدی نیستیم، گویی همه چیز را به شوخی گرفته ایم، آموزش کافی نداریم، قوانین را رعایت نمی کنیم و هنوز اهمیت آموزش از سنین کودکی برای کاهش حوادث رانندگی در جامعه ما مشخص نشده است.
نوبخت افزود: من در خیلی از کشورها دیده ام با فردی که تخلف رانندگی دارد به شدت برخورد می کنند، گویی یک فرد جنایتکار را دستگیر کرده اند اما در کشور ما به راحتی از کنار این مسائل رد می شویم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: آموزش به کودکان نه تنها از سن سه سالگی بلکه از سنین کمتر و حتی در آغوش مادر باید شروع شود تا فرهنگ کشور اصلاح شود، بعد از آموزش نیز قوانین مهم است.
نوبخت گفت: از نظر من قوانین برای ساماندهی و کاهش تصادفات در کشور کم نداریم اما اگر کسی چنین ادعایی دارد که قانون مشکل دارد، پیشنهاد خود را به مجلس بیاورد، قول می دهیم از بند 85 قانون اساسی استفاده کنیم و در خود کمیسیون بهداشت و در اسرع وقت، قانون را اصلاح کنیم.
وی افزود: اجرای قانون مثل خواندن نماز واجب است و مهم است، از مبلغان دینی می خواهم رعایت قوانین را به مردم متذکر شوند تا جایی که مردم بدانند رعایت نکردن قوانین مثل خیانت کردن است.
وی گفت: حوادث رانندگی باعث شده تعداد مرگ مغزی ها در کشور زیاد باشد و این مسئله البته به افزایش اهدای عضو و پیوند اعضا در کشور کمک کرده است اما به چه قیمتی به قیمت مرگ و میز تعداد زیادی از جوانان کشور.

ایرنا

705

کد خبر: 830311

وب گردی

وب گردی