آیا شما در خطر ابتلا به آلزایمر هستید ؟/مغز مه آلود چیست؟

تا به حال برایتان پیش آمده که با دیدن کسی بخاطر نیاوردید که او کیست و کجا دیده اید ؟ این حس مبهم ممکن است تا روزها با شما باشداما نتوانید روی آن تمرکز کنید . آیا می دانید تلاش برای یادآوری و استفاده از توان مغز می تواند به اندازه یک فعالیت جسمانی انرژی ما را تخلیه کند؟

به گزارش خبرنگار ایسکانیور همسایه جدید خودش را به شما معرفی کرده اما حتی اسمش را به یاد ندارید؟ شناسنامه‌تان را در جایی گذاشته‌اید اما به یاد نمی‌آورید کجا؟ فردی در خیابان با شما سلام و احوالپرسی می‌کند اما به یاد نمی‌آورید او کیست. با افزایش سن نگرانی ازاینکه سرآغازی برای ابتلا به بیماری آلزایمر باشد افزایش می‌یابد.

دکتر عزیز عاشوری در این باره می گوید: اگرچه مغز مه آلود به عنوان یک بیماری و شرایط پزشکی شناخته نمی‌شود اما معمولاً اصطلاحی است که مردم برای توصیف تلاش‌ برای به خاطر آوردن چیزی است که نمی‌توانید روی آن متمرکز شوید.
وی با اشاره به اینکه تجربه‌ این شرایط به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی، در نتیجه هراس از ابتلا به آلزایمر می‌تواند عذاب آور باشد می گوید: اما اگر ابهام شکل گرفته در شما نشانه‌ای از زوال عقل نیست چه چیز دیگری می تواند باشد ؟ دلایل آن می‌تواند مواردی مثل: خواب ناکافی، استرس که عملکرد جسمانی و روانی را مختل می‌کند، افزایش سن، مصرف داروی جدید، مسائل هورمونی و کار کشیدن بیش از اندازه از مغز باشد.

عاشوری تاکید می کند: برخی مکمل ها وجود دارند که به برطرف شدن مشکل مغز مه آلود و عملکرد صحیح آن کمک می کنند مانند ورزش ،سبک زندگی شاد،رژیم غذایی سالم ،و استراحت از جمله این مکمل ها هستند.
مغز مه آلود می‌تواند نشانه‌ای از برخی بیماری ما مانند خستگی مزمن، لوپوس، ام اس و افسردگی باشد اگر مسائل شناختی را تجربه می‌کنید که به خواب، استرس یا موضوعات دیگر مرتبط نیستند، باید مراجعه بر پزشک را در اولویت کارهایتان قرار دهید.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 830361

وب گردی

وب گردی