دلیل اتلاف ماهیان بالیقلوچای اردبیل از زبان  مدیرکل محیط زیست استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تامین نشدن حقابه زیست محیطی رودخانه سبب اتلاف ماهیان بالیقلوچای اردبیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، محمد خداپرست در جلسه بررسی برنامه‌های هفته دولت در اردبیل اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل در این هفته برای عموم علاقه‌مندان رایگان است و مردم می توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاقه‌مندان می توانند از تاریخ دو تا هشت شهریورماه و از ساعت 8 تا 14 برای بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی استان به ساختمان موزه واقع در خیابان دانشگاه، جنب دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به نگهداری از گونه‌های جانوری در این موزه بیان کرد: در موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل 18 گونه پستاندار، 85 گونه پرنده و 12 گونه خزنده و دوزیست به صورت تاکسیدرمی شده نگهداری می‌شود.

خداپرست با اشاره به تلف شدن اتلاف ماهیان بالیقلو‌چای اردبیل تصریح کرد: با توجه به انتشار خبر مرگ و میر ماهیان و تلفات تعدادی از آنها به ویژه گونه مهاجم کاراس، موضوع توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت تا علت اتلاف ماهیان این رودخانه شناسایی شود.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تلفات تعدادی از ماهیان به دلیل عدم اختصاص حقابه زیست محیطی رودخانه و عدم جریان حداقل نیاز آبی رودخانه رخ داده است و در کنار اتلاف ماهیان سبب ایجاد بوی تعفن و موجبات نارضایتی شهروندان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اهمیت موضوع و لزوم حفظ جریان طبیعی رودخانه، جلوگیری از تلفات آبزیان و کنترل آلودگی اظهار کرد: پیگیری این موضوع از طریق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل انجام خواهد شد.

900

کد خبر: 830391

وب گردی

وب گردی