کاروان ورزشی دانشجویان ایران رکورد زدند

در پایان ششمین روز از بازی‌های جهانی دانشجویان یونیورسیاد ۲۰۱۷ کاروان ایران از لحاظ تعداد مدال رکوردشکنی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازروابط عمومی وزارت علوم، هادی بشیریان درباره عملکرد ایران در یونیورسیاد ۲۰۱۷ گفت: عملکرد کاروان ایران تاکنون بسیار خوب بوده است و شکستن رکورد ها وتعداد مدالهای کسب شده توسط دانشجویان ورزشکار ایرانی در بازی های دانشگاهی جهان یکی از نقاط روشن عملکرد ورزشکاران ما در این دوره بوده است.

وی ادامه داد: در این یونیورسیاد برای اولین بار در رشته هایی مانند تیر و کمان و شمشیربازی هم به مدال رسیده ایم از سوی دیگر توجه ویژه ای به ورزش بانوان داشته ایم و حدود یک سوم کاروان ورزش ایران را بانوان تشکیل می دهند.

دبیر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی درباره عملکرد رشته های ایران در هفته اول تاکید کرد: تکواندو عملکرد بسیار خوبی داشت و تمام مدال های طلای کاروان را کسب کرده، همچنین شمشیربازی باحضور تیم های قهرمان جهان و المپیک صاحب سه مدال در اسلحه سابر شد که بسیار ارزشمند بود و تیر و کمان نیز اولین مدال نقره خود در بازی های یونیورسیاد را به دست آورد.

بشیریان یادآور شد: در روزهای آینده به مدال آوری رشته های ووشو و والیبال نیز امیدواریم و ورزشکاران ما تلاش خواهند کرد تا کاروان ایران را صاحب رتبه ای خوب در جدول رده بندی کنند، البته این نکته حائز اهمیت است که ما با کاروانی کیفی و با حداقل نفرات راهی بازی های دانشجویان شده ایم که به نسبت تعداد نفرات اعزامی، تاکنون نتایج بسیار خوب و رضایت بخشی گرفته ایم.

بیست و نهمین دوره بازی‌های جهانی دانشجویان (یونیورسیاد ۲۰۱۷) به میزبانی چین تایپه در حال برگزاری است و کاروان ورزشی ایران در پایان ششمین روز از بازی‌ها، رکود کسب مدال در بازی‌های یونیورسیاد را شکست.

در بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۵ کاروان ایران توانست با کسب ۷ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز و مجموع ۱۵ مدال در رتبه ۹ قرار گیرد اما در این دوره از رقابت‌ها در حالی که ۵ روز تا پایان رقابت‌ها باقی مانده، ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۹ برنز به مجموع ۱۶ مدال رسید و از لحاظ تعداد مدال رکورد تاریخ ورزش ایران در بازی‌های یونیورسیاد شکسته شد. ۵ روز تا پایان بازی‌ها باقی مانده است و ایران در رشته‌های تکواندو، ووشو و والیبال نیز شانس کسب مدال دارد تا تعداد مدال‌ها نیز افزایش یابد.

آمار مدال‌آوری ایران در بازی های یونیورسیاد ۲۰۱۷ تا پایان روز ششم به شرح زیر است:

۴مدال طلا- ۳ مدال نقره- ۹ مدال برنز- مجموع ۱۶ مدال

آمار مدال‌آوری ایران در بازی های یونیورسیاد به ترتیب زیر است:

۱۹۷۳ شوروی: ۴ نقره (رتبه ۱۸)

۱۹۷۷ سوئد: یک برنز (رتبه ۲۲)

۲۰۰۳ کره جنوبی: ۲ نقره و ۲ برنز (رتبه ۳۲)

۲۰۰۵ ترکیه: ۲ طلا – ۶ نقره – ۴ برنز (رتبه ۱۹)

۲۰۰۷ تایلند: ۴ طلا – یک نقره – ۴ برنز (رتبه ۱۳)

۲۰۰۹ صربستان: ۵ طلا – ۲ نقره – ۱ برنز (رتبه ۱۱)

۲۰۱۱ چین: یک طلا – ۴ نقره – ۳ برنز (رتبه ۳۳)

۲۰۱۳ روسیه: ۲ طلا – ۴ نقره – ۳ برنز (رتبه ۲۵)

۲۰۱۵ کره جنوبی: ۷ طلا – ۲ نقره – ۶ برنز (رتبه ۹)

کد خبر: 830395

وب گردی

وب گردی