انصاری: شفافیت اقتصادی مسئولان اعتماد عمومی را افزایش می دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که اکثر نظام‌های اداری دولتی و نهاد های مجلس گرفتار روزمرگی شده‌اند گفت: کشور را در حال حاضر پرهزینه اداره می کنیم.

رضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز راجع به قانون شفافیت دارایی های مسئولان گفت: طبق قانون تمامی مسئولان دولتی موظف هستند که دارایی های خود را به قوه قضاییه اعلام کنند.

وی ادامه داد: این نهاد هم طبق قانون دارایی مسئولان را در طول مدت مسئولیت آنها بررسی می کند تا با افزایش غیر متعارف مواجه نشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این که شفافیت در اعتماد مردم حتما تاثیرگذار است گفت: ولی آیا این درست است که دارایی مسئولان را داخل شبکه های اجتماعی قرار دهیم؟

وی ادامه داد: اگر در چارچوب شفافیت دارایی مسئولان کشور خلاء قانونی داشته باشیم می توانیم آن را با طرح و یا لایحه ای رفع کنیم، در حوزه شفاف سازی باید کار کارشناسی انجام شود .

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از چالش های اساسی کشور ما در این است که وقتی مشکلی پیش می آید نمی خواهیم کار کارشناسی انجام دهیم و بعد آن را تبدیل به دستور العمل یا قانون کنیم.

وی با قبول این اصل که باید دارایی مسئولان مورد رسیدگی قرار گیرد بیان کرد: راه کار آن هم در قانون پیش بینی شده که مسئولیت آن بر عهده قوه قضاییه است .

انصاری با تاکید براین نکته که شفاقیت اقتصادی در بین مسئولان تضمین کننده افزایش اعتماد عمومی می شود گفت: این قانون باید مسیر درست خود را طی کند و از مسیری که برای آن پیش بینی شده است بایدرسیدگی شود.

انصاری با اشاره به نقش رسانه ها در تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی بیان کرد: رسانه ها باید بر روی مسائل اصلی تمرکز کنند.

وی ادامه داد: اصلی ترین مسئله کشور نبود یک نهاد ملی برای تولید فکر و ایده برای شناسایی موشکافانه و دقیق مسائل کشور و ارائه راه حل هایی برای آن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اکثر نهاد های اداری در دولت و مجلس تا حدی دچار روزمرگی شده اند و ما کشور را پرهزینه اداره می کنیم، برنامه ریزی دقیق سنجیده و آینده نگرانه برای مدیریت منابع کشور نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در کشور منابع را هدر می دهیم اظهار داشت: به خاطر این است که منابع را خوب مدیریت نمی کنیم.

انصاری در ادامه با اشاره به این که سقف بودجه برای یارانه کشور چهل هشت هزار میلیارد تومان است گفت: این یارانه در کشور هدفمند توزیع نمی شود و به اعتقاد من اگر کار کارشناسی دقیق صورت بگیرد دولت متوجه می شود که بخش قابل توجهی از همین یارانه ها به نوعی در قالب اسراف منابع در کشور خرج می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که بخش قابل توجهی از منابع دولت صرف صندوق های بازنشستگی می شود بیان کرد: باید برای این مورد چاره اندیشی کنیم .

وی با در نظر داشتن صرف ده هزار میلیارد برای خرید تضمینی از کشاورزان اظهار داشت: مجلس و دولت پولی را برای این کار تخصیص می دهند اما اتفاق خاصی نمی افتد، ما باید به سمت اقتصاد کشاورزی برویم.

انصاری در ادامه گفت: حرف اصلی اقتصاد کشاورزی این است که از منابع موجود به گونه ای استفاده کنیم که خروجی اقتصادی داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود نرم افزاری برای پیاده سازی نقشه راه توسعه کشور برای دولت گفت: چون ما نقشه راه توسعه ملی نداریم دچار روزمرگی شدیم و از قبال آن دچار اتلاف منافع می شویم.

وی در پایان تاکید کرد : یکی از کارهایی را که باید بکینم کادر سازی برای توسعه ملی و ایجاد نهادهایی برای این کار است.

303

کد خبر: 830427

وب گردی

وب گردی