آماده سازی یک کتاب معنوی با قدمت 1600 سال دربلاروس

موزه هنر ملی بلاروس در حال آماده کردن کتاب معنوی 1600 ساله برای رونمایی و ارائه است، اثری که در چاپخانه برادران مامونیچی ها یعنی در یکی از مراکز اصلی چاپ کتاب در این سرزمین منتشر شده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، کتاب انجیلی که سال ها در مراسم عبادی چندین نسل از بلاروس ها به کار گرفته می شد، هم اکنون در دست مرمت قرار دارد. شخصی که در حال احیای این کتاب نادر است ، کتاب های اسکارینا در مجموعه کتابخانه ملی را نیز مرمت کرده است.

این انجیل مربوط به اوایل قرن هفدهم است. حدود 200 اثر چاپ قدیم در دوره شوروی پس از بسته شدن معابد وارد موزه ملی و دیگر مجموعه ها شدند. در بسیاری از این کتاب ها یادداشت هایی به جا مانده، نشان می دهد این کتاب متعلق به چه کسی بوده است.

این انجیل آخرین بار در زمان جنگ جهانی دوم مرمت شد. در ماه سپتامبر این اثر از کارگاه های مخصوص احیای آثار به سالن مربوط به هنر بلاروس باستان منتقل می شود. همچنین، در این مکان، نمایشگاه 500 سالگی چاپ کتاب بلاروسی بر پا خواهد شد.

در کنار کار بازسازی کتاب های نادر، کارشناسان در این زمینه به ترمیم ده ها اثر دیگر، از جمله، لباس کشیش کاتولیکی و غیره نیز می پردازند. این افراد به صورت دوره ای کلاس های کارآموزی را در مراکز اروپایی می گذرانند و جدیدترین متدها را برای نوسازی میراث ملی بلاروس به کار می گیرند.

برخی از اشیائی که در حال حاضر متخصصان در این حوزه بر روی آن ها کار می کنند، هرگز به نمایش گذاشته نشده اند، و قرار است که آن ها را در نمایشگاهی بمناسبت 80 سالگی موزه هنر ملی در سال 2019 در معرض دید عموم قرار دهند.

503

کد خبر: 830429

وب گردی

وب گردی