خرید جت فرانسوی  یا امضای قرارداد روسی

مقامات هندی که قصد خرید 200 تا 250فروند جت جنگنده در ده سال آینده را دارند، تا کنون موفق به انجام معامله با هیچ یک از طرفین قرارداد جنگنده داسو رافال فرانسه و پروژه FGFA (توسعه مشترک پنجمین نسل از هواپیماهای جنگنده روسیه-هند) نشده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک ، نیروی هوایی هند تصمیم به خرید 36 فروند جت جنگنده رافال فرانسوی را دارد .
در همین راستا روز سه شنبه وزیر دفاع هند به طور رسمی اظهار نظر کرد: خرید هواپیماهای فرانسوی ارزان تر از پروژه FGFA روسیه می باشد.
نیروی هوایی هند با توجه به مخارج مالی، برای جایگیری جنگنده های اضافی رافال از پایگاه های هوایی هاسیرما و آمبالا استفاده می کند.
وی افزود : این کار قیمت های استخراج شده از 36 فروند جنگنده اضافی را کاهش می دهد.
معامله هندی-فرانسوی 36 فروند هواپیما رافال در سپتامبر 2016 امضا شده است. توافق برای خرید جت های رافال در آوریل 2015 طی ملاقات نخست وزیر هندوستان نارندا مودی از فرانسه انتشار یافت. هند ابتدا قصد خرید 126فروند رافال را داشته که با توافق طرفین تنها به 36 هواپیما رسید.
FGFA یا هواپیما جنگنده نسل پنجم، پنجمین نسل جنگنده توسعه یافته توسط هند و روسیه می باشد. این پروژه برگرفته از سوخوی سو 57 روسیه می باشد که برای نیروهای هوایی روسیه توسعه یافته است. FGFA عنوان اخیر مدل هندی می باشد.
برای پروژه FGFA هند-روسیه، طرفین قرارداد 4 میلیارد دلار برای توسعه سرمایه گذاری می کنند، در صورتی که قیمت کلی 127 جت جنگنده حدود 25 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کد خبر: 830444

وب گردی

وب گردی