ابتکار  دانشجویان علم و صنعت برای مدیریت هیئت

مسئول طرح رویش حسینی دانشگاه علم و صنعت گفت: با اجرای این طرح فضای هیئت از حالت مونولوگ بودن خارج می‌شود و در واقع مردم اداره کننده هیئت می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز،سعید باقری مسئول طرح رویش حسینی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اجرای این طرح به همت هیئت دانشجویی شهید گمنام این دانشگاه گفت: با توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب در استفاده از پتانسیل مردمی در مراسم‌های هیئت‌های مذهبی هیئت دانشگاه علم و صنعت نیز طرح رویش حسینی را امسال با رویکرد جدید برگزار می‌کند.

وی افزود: این طرح با همکاری مرکز نوآوری یاس به منظور نوآوری در برنامه‌های هیئت‌های عزاداری در دستور کار قرار گرفته است.

باقری اضافه کرد: محتوای این طرح مشارکت مردمی است به این طریق کسانی که با مشکلات جامعه آشنا هستند مطرح می‌شود و مشکلات در هفت قالب دسته بندی شده است.

مسئول طرح رویش حسینی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: این محور‌ها قالب بندی شده و مردم می‌توانند از ۶ تا ۱۶ شهریور ثبت نام کنند و در چارچوب این محور‌ها ایده پردازی کنند و از رویکرد انتقادی در جامعه به رویکرد ایده پردازی برسیم.

وی خاطر نشان کرد: این ایده‌ها در ایام ماه محرم که اجتماع عظیم مردمی است می‌تواند شکوفا شود، کارگاه هایی در مرکز نوآوری یاس برگزار می‌شود، ایده‌ها غربالگری می‌شوند ۳ یا ۴ ایده که قابلیت اجرایی داشته باشد ۵ شب اول محرم در معرض رای گیری مردم گذاشته می‌شود که با اجرای این طرح فضای هیئت از حالت مونولوگ بودن خارج می‌شود و در واقع مردم اداره کننده هیئت می‌شوند.

باقری اظهار داشت: در واقع هزینه هایی که مردم به هیئت پرداخت می‌کنند برای مشکلاتی که در اولویت است هزینه خواهد شد هدف دیگرمان این است که این طرح به عنوان پکیج علمی دانشجویی منتشر شود وهیئت‌های دیگر بتوانند از آن استفاده کنند.

مسئول طرح رویش حسینی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در این طرح در نظر داریم گفتمان دینی و انقلابی را برای حل مشکلات ارایه دهیم و خروجی هزینه‌های مردم دیده خواهد شد.

کد خبر: 830505

وب گردی

وب گردی