۳۰ درصد صندلی های مدیریتی در دولت دوازدهم از آن بانوان می شود

استاندار البرز گفت: با بخشنامه ای که اخیرا توسط دولت ابلاغ شده است، تا افق ۱۴۰۰ شاهد تصاحب ۳۰ درصد پست های مدیریتی از سوی بانوان خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، سید حمید طهائی شامگاه شنبه در پایان سفر یک روزه به شهرستان اشتهارد در هفته گرامیداشت دولت، در جمع شماری از مردم و نخبگان این شهرستان، ضمن گرامیداشت این هفته، با اشاره به برنامه دولت دوازدهم در نحوه چیدمان پست های مدیریتی اظهارداشت: بنای کار دولت این است که از جوانان و بانوان در سیستم اجرایی و اداری استفاده کند و بر این اساس با بخشنامه ابلاغ شده از سوی ریاست محترم جمهوری، 10 درصد پست های مدیریتی را بانوان تشکیل می دهند و تا افق 1400 نیز باید این رقم به 30 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه این ابلاغیه نویدی برای بانوان جوان و مستعد استان نیز خواهد بود، افزود: این قشر باید آمادگی ایفای نقش های موثرتر و قبول مسئولیت های جدید را داشته باشند.

استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری این استان در مسیر کریدور علم و فناوری پایتخت خاطرنشان کرد: فناوری های نوین، کم هزینه و اشتغال بالایی دارند، البرز نیز در کریدور علم و فناوری پایتخت قرار گرفته است و همه کسانی که می توانند دستاوردهایی داشته باشند باید از این موقعیت استفاده کنند.

وی افزود: تا پیش ازاین محدودیت هایی برای احداث پارک علم و فناوری وجود داشت اما امروز، البرز در این کریدور قرار دارد و فضا برای کار مهیاست.

طهائی در ادامه بیان کرد: در کنار شورای اداری، شورای مدیران در این شهرستان تشکیل شود تا واحدهای تولیدی از نزدیک در ارتباط مستمر مسائل و مشکلات شهرستان را طرح کنند و برای ایجاد شغل و بهره گیری مناسب تر از تخصص های جوانان این شهرستان تلاش بیشتری صورت گیرد و این امر نقش مستقیمی بر اقتصاد این شهرستان خواهد داشت.

901

کد خبر: 830561

وب گردی

وب گردی