برخورد رئیس پلیس راه  کشور با دستکاری سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری

 سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به گزارش دستکاری سامانه سپهتن( سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی)گفت: چنین موردی در خراسان جنوبی پیش آمده و گزارش داده شده است که در این رابطه گواهینامه ٣ راننده این اتوبوس معلق و خودرو توقیف شده و مسافران پیاده شده و با اتوبوسی دیگر به مقصد رسیده اند و سیر مراحل قانونی رسیدگی به این تخلف آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایرنا رئیس پلیس راه کشور با اشاره به برخورد شدید پلیس با دستکاری سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری گفت: گواهینامه ٣ راننده در استان خراسان جنوبی، به دلیل دستکاری سامانه ناوگان حمل و نقل مسافربری تعلیق شد.
رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر هشدار جدی به رانندگان اتوبوس گفت: دستکاری این سامانه با توجه به این که امکان شناسایی متخلفان برای پلیس وجود دارد، عواقب سنگینی داشته و با رانندگان متخلف در این زمینه به شدت برخورد می شود.
گفتنی است، در سامانه سپهتن، دوربین در داخل خودرو نصب و از طریق سیم کارت GFM و GPRS به طور مداوم اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ساعت کارکرد و مشخصات گواهینامه راننده به مراکز پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.
این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن خودرویی که این سامانه درون آن نصب است، به پاسگاه‌های پلیس راه، نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه و رفتار راننده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.
رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان، هنگام رانندگی باید از خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و تعویض جا با راننده دیگر خودداری و نباید بیش از 9 ساعت مداوم رانندگی کنند.

705

کد خبر: 830600

وب گردی

وب گردی