حسینی شاهرودی: امنیت "حج تمتع" کلید بازگشایی" حج عمره"

سخنگوی فراکسیون حج مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع امنیت زائران حج امسال نسبت به سنوات گذشته بالاتر بوده است گفت: اگر حج تمتع موفق باشد و بی‌دغدغه و آرامش و امنیت باشد، در صدد خواهیم بود تا مقدمات بازگشایی حج عمره نیز فراهم شود.

سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص آخرین وضعیت حج تمتع 96 اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون مناسک حج امسال روان به پیش می‌رود و مقدمات حضور حجاج و منا و عرفات نیز فراهم شده است ضمن اینکه تدابیر لازم در تمامی ابعاد دیده شده و مدیران کاروان‌ها و زائرین همکاری لازم در این خصوص خواهند داشت تا ما شاهد حوادث تلخ سال 94 نباشید.

وی در خصوص امنیت حجاج و مسیرهای منتهی به عرفات و منا گفت: خوشبختانه با تدابیر لازمی که در این خصوص صورت گرفته امنیت کامل برقرار است ضمن آنکه از سال‌های گذشته موضوع ایجاد امنیت و سهل کردن ترددها برای حجاج در مراسم رمی جمرات، منا و عرفات صورت می‌گرفت طبق توافقی که توسط عربستان و یران صورت گرفت امسال این موضوع شدیدتر از قبل شده است .

نماینده مردم شاهرود در ادامه بیان کرد: مهم این است که مردم ما، زائرین ما و خصوصاً مدیران کاروان‌ها که هدایت کننده زائرین هستند قواعد و قوانین ضوابط و رعایت کنند که ما شاهد خسارات نباشیم.

حسینی شاهرودی در پاسخ به اینکه بنا به اعلام صورت گرفته در خصوص افرادی که در اثر عوارض قلبی و... در حج امسال فوت کردند تصریح کرد: این موضوع یک فرآیند طبیعی است چرا که امسال با توجه به حضور افراد کهنسال و سالمند این موضوع قابل پذیرش است ضمن آنکه، هر سال شاهد چنین اتفاقاتی در مناسک حج هستیم.

وی در خصوص پی‌گیری موضوع اعزام زائرین حج عمره اعلام کرد: قطعاً بنا بوده تا طرفین ایرانی مذاکراتی را به مسوولان عربستان و وزیر حج در خصوص ادامه حج عمره صورت دهند و باید تاکید کنم اگر حج تمتع موفق باشد و بی‌دغدغه و آرامش و امنیت باشد، امیدواریم که مقدماتی برای بازگشایی حج عمره نیز فراهم شود.

سخنگوی فراکسیون حج مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت لازم در تمامی اعزام زائران چه تمتع و چه عمره خاص تمامی این موضوعات است افزود: طبعاً اگر حج عمره نیز برقرار شود تمامی مذاکراتی برای تامین امنیت و ایجاد و ثبات آرامش برای حجاج ایرانی صورت خواهد گرفت ضمن اینکه ما در حج عمره شرایط نسبت حج واجب را نداریم چه از لحاظ تردد جمعیت و چه از لحاظ اعمال دیگر .

وی در پایان ادامه داد: متاسفانه بیشترین آسیب‌هایی که متوجه حجاج ما در سنوات اخیر بوده است بیشتر در ایامی بوده که زائرین برای ادای اعمال حج در منا، عرفان و جمرات حاضر بوده اند و ما خوشبختانه با تفاهماتی که با طرفین سعودی در خصوص حج صورت گرفته ضریب امنیت نیز در این امر تقویت شده است و ان شاءالله شاهد حوادث تلخ دیگر برای زائران ایرانی سرزمین وی نخواهیم بود.

301

کد خبر: 830635

وب گردی

وب گردی