اختصاص بخشی از خط اعتباری هشت میلیارد یورویی به طرح پالایشی سیراف

مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف گفت: بخشی از خط اعتباری هشت میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی به طرح فراگیر پالایشی سیراف اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف گفت: به محض نافذ شدن خط اعتباری اگزیم بانک کره جنوبی، تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

او افزود: خط اعتباری هشت میلیارد یورویی کره جنوبی به بخش‌های مختلفی که کره‌ای‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند، اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف ادامه داد: بدون شک صنعت نفت و پروژه‌های آن برای کره جنوبی جذابیت و ظرفیت بالایی دارد، اما در توافقنامه اولیه اختصاص این خط اعتباری به دیگر پروژه‌های انرژی بر، نیرو و حتی بهداشت و درمان یاد شده است.

صادق آبادی با بیان این‌که اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف از اولویت‌های صنعت پالایش است، اظهار کرد: پالایشگاه اصفهان، استحصال اتان فاز ۱۲ و ... نیز بخشی از پروژه‌های پایین دستی صنعت نفت قرار است از خط اعتباری کره جنوبی تامین مالی شوند.

او تاکید کرد: طرح فراگیر پالایشی سیراف افزون بر اولویت در اقتصاد کشور، برای شرکت‌های کره ای همچون هیوندای و دایلم کره اولویت دارد.

قرارداد خط اعتباری هشت میلیارد یورویی کره جنوبی پنجشنبه (دوم شهریورماه) ازسوی محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و رئیس اگزیم بانک کره جنوبی در سئول پایتخت کره جنوبی امضا شد.

هیئت ایرانی به سرپرستی رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از بانک‌های تجاری ایران برای امضای قرارداد مبادله وام به سئول سفر کردند.

خزاعی، این خط اعتباری را گامی مهم در گسترش روابط بین تهران و سئول دانست، که بخش‌های دولتی و خصوصی ایران می توانند در چارچوب مقررات موجود از این وام استفاده کنند‌.

به گفته او، ۱۲ بانک ایرانی، به‌عنوان بانک‌های عامل و طرف قرارداد استفاده از این وام خواهند بود.

402

کد خبر: 830659

وب گردی

وب گردی