دشمن برای از بین بردن اسلام برنامه مشخص دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: منطقه سیستان از گذشته تاکنون مرز معارف اهل‌بیت(ع) بوده و شیعیان سیستان و بلوچستان مرزبان معارف ائمه اطهار(ع) بودند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع طلاب شهرستان‌های زاهدان و زابل در محل دفتر و حسینیه امام‌جمعه مشهد اظهار داشت: در جامعه فعلی نوکری برای امام زمان(عج) از هر زمانی موضوعیتش بیشتر است و شما طلبه‌های جوان در زمانی سربازی امام زمان(عج) را انتخاب کردید که روحانیت یک نماد است، همچنین امروزه در بستر زندگی سیاسی و اجتماعی شیعه انقلابی راه افتاده که در مسیر انقلاب امام زمان(عج) و زمینه‌ساز فرج آن حضرت است.

نماینده ولی‌فقیه استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در گذشته طلبگی یک جریان خدمتی برای دینداری مردم بود اما در حال حاضر طلبگی به معنای سرباز امام زمان(عج) بودن است زیرا انقلابی به پیروزی رسیده که زمینه‌ساز برای ظهور امام زمان(عج) است، همچنین منطقه سیستان و بلوچستان از گذشته تاکنون مرز معارف اهل بیت(ع) بوده و شیعیان این منطقه مرزبان معارف ائمه‌اطهار(ع) بودند و از نظر فیزیکی و فکری به حفظ مرزها کمک می‌کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های سیستانی‌ها برای حفظ معارف اهل بیت(ع) عنوان کرد: در طول تاریخ کل منطقه سیستان مرکز شیعه بود و سیستانی‌ها نقش زیادی در پیشگیری از نفوذ بیگانگان به مرزهای اسلام دارند و عشق به اهل‌بیت(ع) آنچنان در وجود آن‌ها بود که امکان نشر عقاید خلاف اسلام وجود نداشت و در حال حاضر نیز طلبه‌های جوان باید برای حفظ این منطقه تلاش بسیار کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این نکته که دشمن برای از بین بردن اسلام برنامه مشخص دارد، افزود: روحانیون جوان به عنوان سپاهیان امام زمان(عج) بزرگترین فرصت را برای پخش معارف اهل بیت(ع) دارند. لازم است جدیت در معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم.

امام‌جمعه مشهد‌مقدس ادامه داد: روحانیون جوان در مقطع خاص از نظر سنی و تحصیلی قرار دارند و این مقطع فشارهای زیادی دارد؛ لازم است با مدیریت صحیح در عین تحصیل به جامعه نیز خدمت کنید.

وی بیان کرد: وظیفه روحانیون جوان این است که جامعه محل تحصیل و فعالیت خود را به مبانی انقلاب نزدیک‌تر کنند و فرصت‌های خدمت را از دست ندهند، همچنین روحانیون منطقه سیستان باید برای خدمت به اسلام تلاش بیشتر کنند.

/902900

کد خبر: 830689

وب گردی

وب گردی