داعش از بین برود جایش را حزب الله می گیرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اهمیت آزادسازی مرزهای شرقی از چنگ گروه های تکفیری کمتر از آزادسازی جنوب از چنگ اسرائیل نیست.

به گزارش ایسکانیوز،به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اهمیت آزادسازی مرزهای شرقی از چنگ گروه های تکفیری کمتر از آزادسازی جنوب از چنگ اسرائیل نیست.

شیخ نعیم قاسم، در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهید حسن احمد شلهوب در حسینیه شهرک تمنین التحتا برگزار شد ،تصریح کرد: آزادسازی میهن باید با مسئولیت همه فرزندان ملت باشد و این مسئله تنها به یک جریان و گروه مشخص مربوط نمی شود بنابراین زمانی که ملت مسئول آزادسازی مناطقی باشد باید به همه عوامل لازم برای بازپس گیری میهن نیز ایمان و اعتقاد داشته باشد. اگر آزادسازی ها تنها با همکاری مقاومت و ارتش محقق می شود بنابراین باید مقاومت همواره وجود داشته باشد و همه نیز مسئولیت این همکاری را به عهده بگیرند زیرا به آزادسازی مناطق منجر می شود .حتی اگر مقاومتی وجود نداشته باشد باید این مقاومت ایجاد شود.

وی در این مراسم که شمار زیادی از مقامات سیاسی، حزبی و اجتماعی لبنان حضور داشتند گفت: اهمیت آزادسازی مناطق شرقی از گروههای تکفیری با توجه به امتداد و گسترش و پیچیدگی های آن کمتر از آزادسای جنوب از اسرائیل نیست زیرا در هر دو مورد لبنان پیروز شده است.

نعیم قاسم همچنین تاکید کرد: با آزادسازی مرزهای شرقی نیز دستاوردهای مهمی محقق خواهد شد که بهطور خلاصه عبارتند از:

اول : خودروهای بمب گذاری شده منهدم می شود و از بین می رود.

دوم : از لبنان و مقاومت در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس نیز حمایت و پشتیبانی خواهد شد.

سوم : سرکرده های تکفیر و وحشیگری به هلاکت خواهند رسید.

چهارم : زمینه فتنه های مذهبی و طایفه ای از بین خواهد رفت.

پنجم : امنیت و ثبات سیاسی در لبنان افزایش خواهد یافت. البته همه این دستاوردها در سایه مبارزه با تکفیریها و آزادسازی مرزهای شرقی خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم افزود: ما در حال مبارزه با گروه خاص و یا در منطقه جغرافیایی خاصی نیستیم . بلکه در حال مبارزه با طرح خطرناکی هستیم که اگر به ما نزدیک شود و به منازل ما برسد شرایط را در زمان حال و آینده برای ما و نسل های ما نیز سخت خواهد کرد. از اینرو این طرح تکفیری بخش جدانشدنی از یک طرح اسرائیلی به شمار می رود. این طرح برای تخریب و ویرانی منطقه و تضعیف آن طراحی شده است تا اسرائیل به تنهایی در منطقه قوی باشد و بتواند به هر چیزی که در منطقه می خواهد برسد. بنابراین ما اعتقاد داریم این مبارزه ها یکی است و در مقابل تکفیری ها و اسرائیل قرار گرفته ایم زیرا هر دو آنها دو روی یک سکه هستند.

وی افزود: شما به نگرانی های اسرائیل بنگرید. این رژیم در سالهای اخیر نگران تکفیریها شده است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شخصیتهای دیگر درخواست می کند که گروه داعش را از بین نبرند زیرا با نابودی داعش جای خالی آن را جبهه مقاومت ، ایران و حزب الله پرخواهد کرد. مقاومت، ایران و حزب الله نیز جز با آزادسازی و بازپس گرفتن سرزمین ها و بازگرداندن کرامت به اهل آن راضی نخواهند شد؛ بنابراین نتانیاهو ترجیح می دهد داعش همچنان در منطقه باقی بماند زیرا دست راست اسرائیل به شمار می رود و بطور مستقیم طرحهای اسرائیل را در منطقه از طریق هدف قرار دادن و ویران کردن آن اجرا می کند. بنابراین هر دو اینها (داعش و اسرائیل) اشغالگر بوده و وحشیانه تجاوز می کنند زیرا هر دوی آنها ضد استقلال، آزادی، کرامت و ثبات کشورهای منطقه هستند و دیگران را به رسمیت نمی شناسند و خود را ملت برگزیده می دانند.

پس از سخنرانی شیخ نعیم قاسم مراسم عزاداری و سوگواری برای امام حسین علیه السلام برگزار شد.

منبع: صدا و سیما

802

کد خبر: 830690

وب گردی

وب گردی