وجود ساختار تأمین اجتماعی قوی و کارآمد، ضامن استحکام و قوام جامعه در برابر مشکلات

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ،در جلسه ای با نمایندگان جامعه کارگری که همزمان با هفته دولت برگزار شد گفت: هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرصتی برای بازگویی خدمات گسترده سازمان تأمین اجتماعی به جامعه بیمه شدگان و بازنشستگان است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در اسفندماه گذشته ۸ هزارمیلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی هزینه شده است که این هزینه با بودجه سالیانه بسیاری از دستگاه ها برابری می کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به محدودیت های مالی برای ارائه خدمات این سازمان، گفت: در این سالها مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی با همه وجود تلاش کرده و از تمامی امکانات و ظرفیت های قانونی استفاده کرده اند تا محدودیت ها و مشکلات به جامعه تحت پوشش این سازمان یعنی کارگران و بازنشستگان منتقل نشود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در دولت های گذشته پاشنه آشیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود اما در دولت تدبیر و امید اینگونه نبود و سازمان تأمین اجتماعی در این دولت نقطه قوت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

دکتر سیدتقی نوربخش گردش مالی بالا را از ویژگی های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: در اسفند سال گذشته ٨٠٠٠ میلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی هزینه شده است که این هزینه با بودجه سالیانه بسیاری از دستگاه ها برابری می کند و سازمان تأمین اجتماعی چنین مبالغ قابل توجهی را بدون اتکا به دولت تجهیز می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش توان مالی سازمان تأمین اجتماعی باشیم و با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی امکان کاهش محدودیتها و ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

محمدحسین مهدوی عادلی، رییس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی ٤٢ میلیون نفر ذی نفع دارد و این سازمان باید از تمامی امکانات در مسیر خدمت رسانی به این جامعه بزرگ حداکثر استفاده را انجام دهد.

وی و گفت: کشورهایی از موج تلاطمات اجتماعی در امان هستند که سیستم های تامین اجتماعی قوی تری دارند.

705

کد خبر: 830691

وب گردی

وب گردی