افزایش دامنه لغات دانش آموزان داخل و خارج از کشور با نرم افزار مینا

مدیر آموزش بنیاد سعدی از قابلیت نرم افزار واژه «مینا» برای افزایش دایره واژگانی دانش آموزان ایرانی داخل و خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، عباس نجار با بیان اینکه نرم افزار مینا یک ابزار کمک آموزشی برای همه کسانی است که می­ خواهند دامنه لغات زبان فارسی خود را تقویت کنند، گفت: از نظر سطح زبانی، همه کسانی که با زبان فارسی در حد پیش‌میانی و بالاتر آشنا باشند، می ‏توانند با استفاده از این نرم‎افزار واژه‎های زیادی را در ساختار جملات صحیح بیاموزند.

وی خاطر نشان کرد: نرم‎افزار واژه‌یابی مینا که ابتدا یک ابزار کمک ‎آموزشی برای فارسی آموزان خارجی و فرزندان ایرانیان خارج از کشور تهیه شده است، به دلیل قابلیت های بالایی که دارد، برای دانش آموزان ابتدایی و حتی مقاطع بالا بسیار مناسب است.

نجارگفت: این نرم افزار تلفن همراه، دارای پنج بخش «واژه­ ها»، «آوا نوشت واژه­ ها»، «معادل انگلیسی واژه­ ها»، «تصاویر» و«صورت» بوده و بیش از 1200 واژه را جهت یادگیری چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به مخاطب خود آموزش می ­دهد.

وی با اشاره به آنکه این نرم افزار بسیاری از واژه­ های کاربردی و پایه را آموزش می ­دهد، گفت: آموزش واژه ­های زبان فارسی در زمینه­ های اعداد، غذاها، ظروف، البسه، رنگ‌ها، اشکال، مکان های عمومی، اجزای خانه، ابزار و... به همراه صدا و آزمون­های مرحله ای در نرم افزار «واژه مینا» طراحی شده است.

مدیر آموزش بنیاد سعدی در ادامه اضافه کرد: این نرم افزار با توجه به واژگانی که آموزش می ­دهد، برای استفاده کودکان به خصوص کودکان فارسی زبان خارج از ایران و همچنین افراد خارجی که مایل به یادگیری زبان فارسی هستند نیز بسیار توصیه می‌شود به ویژه آنکه در این نرم افزار تلفن همراه برای بررسی املا و یادگیری واژه، آزمون گرفته و همراه با نمودار نمایش داده می شود.

نجار درخصوص تعداد درس­ های طراحی شده این نرم افزار گفت: «واژه مینا» در 14 حوزه واژگانی و بیش از 75 درس طراحی و تنظیم شده که هر درس نیز 10 نوع فعالیت را در بر دارد و هر فعالیت شامل 20 تکلیف است. همچنین در پایان هر حوزه واژگانی، آزمونی برای فارسی ساز آماده شده است که امکان مرور درس­ ها را برای او فراهم می­­ کند و به کاربر امتیاز داده می شود.

وی با بیان اینکه نسخه اندروید این نرم افزار در گوگل پلی، کافه بازار، اول مارکت و نسخه «IOS» نیز در اپ استور منتشر شده است، گفت: کاربر می­ تواند به دو صورت مهمان و یا با ثبت نام وارد نرم افزار شود که در صورت ثبت نام، از هر دستگاه دیگری می ­تواند وارد شده و نموار فعالیت خود را مشاهده کند. سه درس اول آن رایگان و برای ادامه یادگیری و نصب کامل آن، لازم است فارسی آموزان در خارج از کشور دو دلار و دانش آموزان داخل کشور به صورت رایگان خواهد بود.

502

کد خبر: 830700

وب گردی

وب گردی