فعالیت  حدود ۶ هزار و ۷۰۰ پزشک در سازمان تامین اجتماعی

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی حدود ۶ هزار و ۷۰۰ پزشک فعالیت دارند، گفت: طرح پزشک خانواده باید تصحیح و گسترش یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم؛ محمدعلی همتی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه اداره‌کل درمان تامین اجتماعی استان تهران به مناسبت روز پزشک و داروساز درباره اعتماد بین بیماران و پزشکان اظهار کرد: اعتماد بین پزشک و بیمار مهم است و نباید خدشه‌‌دار شود.

وی افزود: گاهی در رسانه‌ها و صداوسیما برنامه‌هایی پخش می‌شود که اعتماد بیمار نسبت به پزشک را کم می‌کند؛ در این مواقع بیشترین ضرر را مردم می‌کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: ارتباط خوب بین پزشک و بیمار در موفقیت درمان بسیار موثر است که باید سرلوحه اقدامات پزشکان قرار گیرد.

لزوم گسترش و تصحیح طرح پزشک خانواده

همتی درباره اهمیت طرح پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواده باید تصحیح و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان تامین اجتماعی برنامه‌های خوبی برای ادامه طرح تحول دارند، تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که در 4 سال پیش‌رو بیشترین توجهات به کنترل هزینه‌ها باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور تاکید دارد که طرح سلامت با جدیت پیگیری شود، افزود: تصور می‌کنم همه شرایط فراهم شده تا 4 سال درخشان را در حوزه سلامت تجربه کنیم و در سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این اقدامات و طرح پزشک خانواده قدم‌هایی برداشته شده است.

همتی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی حدود 6 هزار و 700 پزشک فعالیت دارند، یادآور شد: 3 هزار و 700 پزشک متخصص و 3 هزار پزشک عمومی در این مجموعه فعالیت دارند که در بازدیدهای وزیر کار و رفاه اجتماعی در بازدید از بیمارستانهای تامین اجتماعی، ایشان تاکید دارند که پزشکان تامین اجتماعی متفاوت و دلسوزتر از دیگر پزشکان هستند.

وی با بیان اینکه هنوز در وزارت بهداشت نسخه الکترونیک تولید نشده است، خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک با همکاری پزشکان در مجموعه تامین اجتماعی طی چند ماه گسترش یافت.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی درباره ارتقای هتلینگ بیمارستانهای تامین اجتماعی گفت: حدود 70 برنامه عملیاتی در حوزه درمان در مجموعه تامین اجتماعی طراحی شده که بسیاری از آنها اجرا شده است که یکی از آنها طرح ارتقای هتلینگ بوده که باعث رضایتمندی بیماران و حتی همکاران خودمان در بیمارستانها شده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه در بحث‌های فراسازمانی، سازمان تامین اجتماعی خوب عمل کرده است و در بودجه سال 96 بسیار تاثیرگذار بود و باعث شد موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم.

همتی درباره روز پزشک تاکید کرد: روز پزشک فرصتی برای رفع مشکلات پزشکان مخصوصا پزشکان جوان است؛ همه پزشکان با مسیر سخت پزشکی آشنا هستند؛ این مسیر پر از دغدغه و نگرانی است و استرس و فشار روانی در این مسیر فراوان بوده اما مهمترین مسئولیت پزشکان خادم مردم بودن است.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های زنده ماندن ملت‌ها توجه به مفاخر گذشتگانشان است، یادآور شد: این مفاخر می‌توانند علمی، اجتماعی و فرهنگی باشند؛ با توجه به فرهنگ غنی یکی از بزرگترین مفاخری که مورد توجه ما قرار دارد، ابن‌سینا است که تمام پزشکان این پزشک را الگوی خود دانسته‌اند.

همتی افزود: ابن‌سینا به تمام علوم زمانه خود مسلط بود و پیش‌آهنگ پزشکان این سرزمین است و باعث شده همیشه روز پزشک با یاد این پزشک همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته و حال حاضر کشور، طبیب و طبابت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست، تاکید کرد: طبیب در جامعه مظهر احیاگری و احساس آرامش است؛ پزشکان باید تلاش کنند تا دردهای جسمی و روحی بیمار را کاهش دهند.

لزوم توجه همزمان به مسائل جسمی و روحی بیمار توسط پزشکان

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم در پزشکی نوین به دیدگاه تمام‌نگر توجه کرده و همه مسائل جسمی و روحی بیمار را در نظر بگیریم.

همتی با اشاره به اینکه ما در کشورمان دانشمندانی مثل ابن‌سینا و ذکریای رازی داشته‌ایم، یادآور شد: فروغ دانش این دانشمندان هنوز هم راهگشا است؛ این پیشینه ارزشمند باعث شده تا روز پزشک را به ابن‌سینا منتسب کنیم اما باید توجه شود که همه مسئولان نظام سلامت این روز را فرصتی قرار دهند تا جایگاه پزشکی مورد بازخوانی قرار گیرد.

در انتهای این مراسم از پزشکان اداره کل درمان و تامین اجتماعی استان تهران در بیمارستانها، کلینیک‌ها، پلی‌کلینیک‌ها و درمانگاههای مختلف تجلیل به عمل آمد و از دکتر فیاض ریاست بیمارستان میلاد، مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی و محمدعلی همتی عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی تجلیل شد.

701

کد خبر: 830722

وب گردی

وب گردی