قیمت دام زنده در آستانه عید قربان/ورود روزانه 80 تن گوشت وارداتی به بازار

ملکی با اشاره به ورود روزانه 80 تا 90 تن گوشت وارداتی گرم به بازار گفت : قیمت دام زنده در عید قربان بین 17 تا 18 هزار تومان پیش بینی می شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت گوشت در بازار گفت :با توجه به واردات انجام شده قیمت گوشت تغییری نداشته و بازار در آرامش به سر می برد.

او افزود:در حال حاضر هر کیلو گوشت وارداتی به نرخ مصوب تنظیم بازار به قیمت 33 هزار تومان و هر کیلو شقه بدون دنبه گوشت داخلی به قیمت 43 تا 44 هزار تومان به فروش می رسد.

ملکی با اشاره به قیمت دام زنده درآستانه عید قربان گفت:امروز دام زنده به قیمت 17 تا 18 هزار تومان به فروش می رسد و با توجه به وضعیت بازار پیش بینی می شود قیمت دام در روز عید قربان بیش ازاین افزایش نیابد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی 50 تا 60 هزار راس دام زنده برای عید قربان در استان تهران پیش بینی شده است .

او با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو گفت:توصیه ما به مردم این است که دام خود را از مراکزمعتبر تهیه کنند و بازرسان ما با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تصریح کرد:با توجه به ورود روزانه 80 تا 90 تن گوشت وارداتی گرم به بازارکمبودی در این بخش احساس نمی شود و پیش بینی می شود از نیمه شهریور قیمت ها تا حدی کاهش بیابد.

ملکی به قیمت پوست گوسفند نیز اشاره کرد و گفت:از نظر ما قیمت پوست باید افزایش بیابد اما در حال حاضر قیمت پوست در کشتارگاه بین 10 تا 12 هزار تومان است و البته این قیمت در سطح شهر پایین تر است.

400

کد خبر: 830754

وب گردی

وب گردی