30 هزار نیرو از پاکستان به مرزهای شرقی اضافه می شود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: هفته گذشته، میزبان هیاتی از مقامات پاکستانی بودیم و به طور مفصل درباره مسائل مرزی و امنیتی کشور به گفتگو پرداختیم.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در نشست خبری ظهر امروز، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز ، مبنی بر اقدامات تروریستی اخیر در مرزهای شرقی کشور و مسئولیت دولت پاکستان در این زمینه اظهارداشت: هفته گذشته، میزبان هیاتی از مقامات پاکستانی بودیم و به طور مفصل درباره این مسائل به گفتگو پرداختیم و همچنین یک توافق نیز انجام دادیم.

وی افزود: بر اساس آخرین سفری که دکتر ظریف به پاکستان داشتند، مقامات پاکستانی این قول را داده بودند که نیروی بیشتری را در مرزها مستقر کنند و کنترل بیشتری را اعمال کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: در این جلسه، مقامات پاکسانی اعلام کردند که حدود 30هزار نفر به نیروهای خودمان در مرزها اضافه کردیم؛ امیدوارهستیم که در عمل تحولات بیشتری ایجاد شود.

معاون امنیتی و انتظامی کشور با بیان این که جلسات ما مقامات پاکستانی حدود 2 روز طول کشید ادامه داد: در این 2 روز، تمام بحث های مربوط به امنیت مرزهای مشترک دو کشور را مطرح کردیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت و کشور پاکستان نیز دارای مشکلاتی در منطقه هستند، اما با این وجود اعلام کردند که در تلاش هستیم امنیت مرزها را حفظ کنیم.

ذوالفقاری در پایان تصریح کرد: بحث هایی که در طول مذاکرات مطرح شد بسیار جدی و شفاف بود و بسیار صادقه مسائل بازگو شد؛ همچنین درباره مسائلی مانند خروج غیر قانونی مهاجرین، ورود مواد مخدر و اقدامات تروریستی در مرزها به رایزنی پرداختیم.

302

کد خبر: 830782

وب گردی

وب گردی