گزارش دکتر فرهاد رهبر به مجلس  از آخرین وضعیت دانشگاه آزاد

آخرین وضعیت رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد و وزارت علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسات این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار داشت: با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در جلسه این هفته کمیسیون آموزش گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات دانشگاه آزاد در دوران جدید دریافت می‌شود.

وی افزود: با حضور وی در جلسه کمیسیون آموزش، وضعیت آخرین توافقات دانشگاه آزاد با وزارت علوم بر سر رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد نیز بررسی می‌شود.

وزارت علوم از سال 94 شروع به تایید و رد کردن کد رشته محل های دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کرد که با این حال دانشگاه آزاد همچنان در تمام رشته ها پذیرش داشت.

در کنکور دکتری سال گذشته این دعوا بالا گرفت به حدی که تعدادی از دانشجویان بلاتکلف مانده بودند که به دانشگاه آزاد بروند یا خیر که در نتیجه دوباره ماجرا مسکوت ماند اما در ابتدای سال دوباره وزارت علوم اقدام به حذف 2800 رشته محل در کارشناسی ارشد کرد که به دنبال آن اعتراضات دانشجویان به صفحات مجازی نیز کشید.

درگیری‌های دنباله دار وزارت علوم و دانشگاه آزاد تا جایی ادامه یافت که آخرین اظهارات وزیر سابق علوم نشان داد اختلافات دانشگاه آزاد و وزارت علوم همچنان شدید است.

فرهادی در آخرین ساعات حضور در کابینه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در معرفی رشته های دانشگاهی باید تابع وزارت علوم باشد. موضوعی که دانشگاه آزاد اسلامی آن را نمی‌پذیرد .

کد خبر: 830841

وب گردی

وب گردی