آزمون های ارتقاء و دانشنامه دندانپزشکی امروز برگزار شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری آزمون ارتقاء و آزمون دانشنامه برای رشته های تخصصی دندانپزشکی خبر داد و گفت: این آزمون ها امروز دوشنبه ششم شهریور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین پورکاظمی گفت: آزمون ارتقاء دستیاری دندانپزشکی برای دستیاران در سال های اول، دوم و سوم در ۱۷ دانشکده دندانپزشکی به صورت غیرمتمرکز برگزار شد و بیش از ۷۰۰ دانشجوی دستیاری دندانپزشکی در این دوره شرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون دانشنامه دندانپزشکی نیز با حضور حدود ۵۰۰ فارغ التحصیل دوره های دستیاری تخصصی دندانپزشکی امروز در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: داوطلبانی که در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی شرکت کننده باید ۷۰ درصد نمره کتبی را کسب کنند و در صورت کسب این حد نصاب به آزمون شفاهی راه پیدا می کنند.

وی افزود: داوطلبانی که ۷۰ درصد نمره کتبی را بیاورند ( با ضریب ۲) و ۷۰ درصد نمره شفاهی را نیز کسب کنند (با ضریب یک) در مجموع نمره دانشنامه را کسب خواهند کرد. افرادی که حد نصاب برای ورود به آزمون شفاهی را کسب نکنند تنها نمره کتبی برای آنها حفظ می شود.

پورکاظمی اظهار داشت: آزمون شفاهی این گروه از داوطلبان نیز از سوی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی طراحی شده است و به صورت ایستگاهی (آسکی) و بررسی کیس های بیماری است.

منبع:مهر

کد خبر: 830876

وب گردی

وب گردی